۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۱۶۱۴۱۶

وداع طلاب تبریزی با دو شهید گمنام

خبرگزاری رسا ـ در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم معنوی وداع با دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در حوزه علمیه تبریز برگزار شد.
شهداي گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ویژه برنامه معنوی وداع با دو شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس، عصر امروز با حضور طلاب، اساتید و روحانیان مدارس علمیه تبریز برگزار شد.

 

طلاب این مرکز علوم دینی همچنین پیکر این دو شهید گمنام را از درب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تا نمازخانه مرکزی با فریادهای الله اکبر، لا اله الا الله و حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست تشییع و در پایان با قرائت چند آیه از کلام الله مجید و فاتحه با آرمان های شهدای جنگ تحمیلی تجدید میثاق بستند.

 

رضایی، از همرزمان شهیدان مهدی باکری و تجلایی در سخنانی به ارایه خاطره ای از طلبه شهید حسن شفیعی و طلبه شهید حمید الله یاری پرداخت و اظهار داشت: این دو طلبه شهید هیج‌گاه از نماز شب و اخلاص در عمل غافل نبودند و در همه حال الگویی برای دیگر رزمندگان محسوب می شدند.

 

وی با بیان این‌که شهیدان راه صدساله را یک شبه طی کردند، گفت: در یکی از عملیات های دفاع مقدس که با رمز حضرت ابوالفضل العباس(ع) آغاز شد، بنده دیدم که گروهی از بچه ها آب های قمقمه های خود را خالی می کنند و بدون آب راهی منطقه عملیاتی می شوند و آن عملیات در کل برای ما عجیب بود.

 

رضایی ادامه داد: در این عملیات که گروهی از بچه ها در محاصره بودند، تیری به سینه شهید علی اکبر ورمز یاری اصابت کرد، ما هم که همه به نحوی زخمی شده بودیم، نمی توانستیم کمک کنیم و او در منطقه عراقی ها ماند، بعد از سه ماه در جبهه ورمزیاری را دیدم که سالم بود، سؤال کردم که چطور زنده مانده ای؟ گفت: آن زمان دیدم عراقی ها نزدیک می شوند و همزمان مردی خوش سیما را مشاهده کردم که در کنارم نشست اما هیچ شباهتی به عراقی ها نداشت، سپس آن آقا گفت آمده ام برای کمک، گفتم تشنه‌ام، آن لحظه در دستانش برایم آب داد.ع راقی ها هم آمدند، رد شدند و ما را ندیدند، از آن آقا سؤال کردم که شما که هستید، گفت: من همانی هستم که شما خیلی مرا صدا می زنید و سپس به دنبال دیگر زخمی ها رفت.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم معنوی طلاب در رثای شهدای جنگ تحمیلی و دو شهید گمنام عملیات والفجر8 وکربلای 9 از منطقه های قصر شیرین و فاو عزاداری کردند./935/پ202/س

ارسال نظرات