۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۶۱۴۵۱
آیت الله طبرسی:

حماسه‌سازی ملت ایران با پشتوانه دینی قابل تحقق است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که حماسه آفرینی تنها با بهره گیری از روحیه دینی، آرمان های انقلابی و ارزش های ملی امکان پذیر است، ادامه داد: ملت ایران اسلامی نیز با همین پشتوانه ها همواره حماسه ساز بوده و هستند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن انتخابات در کشور گفت: ملت ولایت دار و بصیرت ایران اسلامی امسال نیز بار دیگر حماسه ساز خواهند شد.

 

وی حضور حماسی و باشکوه ملت ایران در انتخابات آتی را تعیین کننده دانست و خاطرنشان کرد: این حضور همه توطئه ها و نقشه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ملت ایران را مردمی حماسه آفرین در تاریخ باشکوه انقلاب دانست و تصریح کرد: این ملت در 34 سال اخیر همواره با حضور بی نظیر در همه صحنه های انقلاب در دنیا حماسه ساز شدند.

 

آیت الله طبرسی به نامگذاری امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که قرار دادن حماسه اقتصادی درکنار حماسه سیاسی نشان دهنده اهمیت اقتصاد در کنار سیاست در تفکر رهبرمعظم انقلاب اسلامی است، افزود: ایشان با تأکید بر حماسه آفرینی در بخش اقصادی درجه اهمیت اقتصاد را در کنار سیاست در برهه کنونی یادآوری کردند.

 

وی با اشاره به این که به کار بردن مفهوم حماسه در کنار مقوله سیاست و اقتصاد در پیام نوروزی رهبرمعظم انقلاب بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: اطلاق این کلمه برای روند امور کشور علاوه بر هوشیاری رهبرمعظم انقلاب و تشخیص ضرورت های پیش روی کشور از سوی ایشان، تأکید بر خلق حماسه ای بزرگ  برای حل مشکلات به ویژه در بعد اقتصادی کشور دارد.

 

امام جمعه ساری ملت ایران را ملتی حماسه ساز در عرصه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: مردم کشورمان در 34 سال اخیر به همه دنیا ثابت کردند که برای دفاع و حراست از آرمان های انقلاب همواره در صحنه حضور دارند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که حماسه آفرینی تنها با بهره گیری از روحیه دینی، آرمان های انقلابی و ارزش های ملی امکان پذیر است، ادامه داد: ملت ایران اسلامی نیز با همین پشتوانه ها همواره حماسه ساز بوده و هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه ترویج فرهنگ فاطمی را مهم ترین راه حل معضل اجتماعی بی حجابی در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید به سوی ارائه الگویی مناسب و برگرفته از اندیشه های فاطمی در جامعه باشند.

 

امام جمعه ساری حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی عفت و پاکدامنی برای همه زنان جهان معرفی کرد و گفت: این بانوی ارزشمند جهان اسلام الگوی جامع حجاب است و دختران و زنان مسلمان می توانند با مطالعه سیره ایشان در این زمینه، مسلمان واقعی باشند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، حفظ حجاب، اخلاق حسنه و ادامه مسیر آن حضرت را طی کردن برای انسان ها، را بهترین عشق به حضرت زهرا (س) دانست و تأکید کرد: هر چه انسان به سمت و سوی ائمه اطهار (ع) با علاقه بیشتر گرایش پیدا کند در همه مراحل زندگی اثر پذیری دارد و به تکامل معنوی بیشتری نزدیک می شود و در آن صورت قرب الی الله نصیب او می شود.

 

امام جمعه ساری با بیان این که امروز جامعه ما نیازمند یک فرهنگ فاطمی است، خاطرنشان کرد: بانوان جامعه اسلامی باید در عرصه عفاف و حجاب تنها حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، بد حجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مد های غربی هر روز براین مشکل می افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

 

وی حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین و کامل ترین الگو برای امت اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر فرهنگ فاطمی در بخش های مختلف کشور نهادینه شود شاهد توسعه و پیشرفت همه جانبه در عرصه های مختلف خواهیم بود.

 

امام جمعه ساری، حضرت زهرا(س) را منشأ حفظ و صیانت ائمه اطهار(ع) دانست و گفـت: نگاه به دنیا باید با بصیرت فاطمی همراه باشد که در صورت تحقق این مهم بسیاری مشکلات جوامع بشری رفع خواهد شد.

 

آیت الله طبرسی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به زلزله بوشهر بر ضرورت کمک آحاد جامعه به مردم حادثه دیده این استان تأکید کرد./950/پ201/س

ارسال نظرات