۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۶۱۴۵۲
آیت الله شبستری:

نامزدهای انتخاباتی از منافع شخصی و شهرت طلبی پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ ‌امام جمعه تبریز با اشاره به حضور نامزدهای مختلف در انتخابات خردادماه گفت: کسانی که خود را واجد شرایط می دانند، به دور از منافع شخصی و شهرت طلبی وارد عرصه شوند. تبلیغات هم باید منطقی و واقع گرایانه باشد،
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر انقلاب اسلامی با عنوان « حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی » اظهار داشت: نه تنها مسؤولان نظام، بلکه عموم مردم در تحقق این مطالبه مهم رهبری رسالت خطیر بر عهده دارند.

 

وی با بیان این‌که امسال مردم و کارگزاران نظام دو رسالت حساس در دو عرصه مهم بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: با نگاهی به نامگذاری سال های اخیر از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، متوجه می شویم که پیشرفت، توسعه و آبادانی کشور سال هاست دغدغه ایشان بوده است.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که غفلت از توصیه ها و رهنمودهای رهبری عواقب بدی نسبت به آینده نظام اسلامی خواهد داشت، افزود: از آنجایی که سال گذشته با برخی از چالش های اقتصادی روبه رو بودیم، امسال متولیان امر اقتصادی کشور بایستی با مهندسی فکری نسبت به مطالبات رهبری رهبری بر تحقق حماسه اقتصادی تلاش کنند.

 

امام جمعه تبریز حماسه اقتصادی را گامی مهم برای غلبه بر مشکلات و اصلاح امور دانست و تصریح کرد: حماسه اقتصادی لازمه مقابله با تحریم های اقتصادی دشمنان نظام است،مردم باید در کنار مسوولان در عرصه های اقتصادی و سیاسی با جدیت بیشتر و با نگرش عمل به تکلیف الهی وارد شوند.

 

آیت الله شبستری رسالت دولت آینده را به مراتب حساس تر از دیگر دولت ها دانست و گفت: دولتی باید بر سر کار آید که توان ایجاد حماسه اقتصادی و سیاسی را داشته باشد، در بعد اقتصادی زمانی حماسه رخ می دهد که تغییری در وضعیت زندگی مردم را شاهد باشیم.

 

وی با بیان این‌که تلاش در جهت تحقق حاسه سیاسی به همان میزان حساسیت حماسه اقتصادی دارای ارزش و اهمیت است، اظهار داشت: در بعد سیاسی زمانی حماسه محقق می شود، که در سیاست بین الملل بهبودی حاصل شده و به موفقیت هایی در مذاکرات با گروه 5+ 1 برسیم.

 

امام جمعه تبریز با تأکید بر وحدت قوای سه گانه و جلب اعتماد و رضایت مردم از سوی مسؤولان گفت: مردم از دولت و مجلس انتظار دارند در سال حماسه سیاسی و اقتصادی شاهد افزایش تولید و کاهش قیمت ها باشند، به عبارت دیگر رسالت همگان در این سیاسی و اقتصادی حساس و تاثیرگذار است.

 

آیت الله شبستری حضور پرشور و آگاهانه مردم ملت ولایتمدار ایران در انتخابات خرداد ماه را مورد تأکید قرار داد و افزود: این مشارکت نشان خواهد داد که مشکلات اقتصادی هیچ تاثیری در عزم و اراده ملت ایران ندارد، از سوی دیگر کسانی که توان رفع کاستی ها و ضعف های موجود را دارند باید وارد صحنه شوند.

 

وی کثرت نامزدهای انتخاباتی را موجب تشتت آرا دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که خود را واجد شرایط می دانند، به دور از منافع شخصی و شهرت طلبی وارد عرصه شوند. تبلیغات هم باید منطقی و واقع گرایانه باشد، از بیهوده گویی پرهیز و برای مشکلات مردم برنامه ارایه شود./935/پ201/س

 

ارسال نظرات