۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۶۱۴۵۵
نماینده ولی فقیه در گیلان:

مسؤولان زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که مسؤولان باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند، افزود: ملت ایران بار دیگر با حضور پرشور خود در انتخابات آینده حماسه آفرین خواهند شد.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت:  این بانوی نمونه اسلام همواره در خدمت اسلام و ولی خدا بود.

 

وی، حضرت فاطمه(س) را کوثری برای اسلام دانست و خاطرنشان کرد: این بانوی والامقام تابع محض ولایت بود و در همین راستا نیز به شهادت رسید.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، ولایت مداری را یکی از مهم ترین ویژگی های حضرت فاطمه(س) برشمرد و ادامه داد: ایشان تسلیم محض ولایت بود و امروز این فرهنگ به جای مانده از حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه نهادینه شده است.

 

امام جمعه رشت، حضرت فاطمه زهرا(س) را اسوه زنان و مردان معرفی کرد و بیان داشت: وی جان پاکش را برای خدمت به دین فدا کرد و به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که جامعه امروز ما نیازمند بصیرت و ولایت مداری فاطمی است، خاطرنشان کرد: همه مردان و زنان جامعه اسلامی باید حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، تبیین جایگاه والا و ارزشمند حضرت فاطمه(س) برای نسل جوان به ویژه بانوان جامعه اسلامی را ضروری دانست و تصریح کرد: هنوز جامعه ما با اندیشه های والای این بانوی نمونه اسلام آشنایی کامل ندارد.

 

وی همچنین به اشاره به نحوه زندگی، ازدواج و خطبه ها و شهادت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: زنان مسلمان باید ایشان را الگوی خود در زندگی قرار داده و خواسته ها و مهریه های خود را در حد توان مردان قرار دهند تا مشکلات زندگی کمتر شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با تأکید براین که زنان جامعه اسلامی الگویی جامع و برتر جز حضرت فاطمه (س) ندارند، تصریح کرد: سیره این بانوی ارزشمند اسلام همانند چراغی راه صحیح زندگی کردن را به زنان نشان می دهد.

 

امام جمعه رشت با بیان این که خانواده‌ها به ویژه بانوان باید از تجمل‌گرایی دوری کنند و ائمه اطهار(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: متأسفانه زندگی خانواده‌های امروزی تنها به تشریفات و تجملات خلاصه شده است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان حفظ عفاف و حجاب برای زن را ضروری دانست و با بیان این که کرامت و ارزش وجودی زن با عفاف و حجاب حفظ می شود، گفت: اگر زنی بخواهد غیر از دستورات الهی گام بردارد به یقین جزای سختی در انتظار او خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن انتخابات در کشور اشاره کرد و با بیان این که مسؤولان باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند، افزود: ملت ایران بار دیگر با حضور پرشور خود در انتخابات آینده حماسه آفرین خواهند شد.

 

امام جمعه رشت همچنین به رفع مشکل چایکاران گیلانی از سوی دولت اشاره کرد و گفت: با تصویب 630 میلیارد ریال اعتبار در گروه کشاورزی استان به ریاست معاون اول رییس جمهوری بخشی از مشکلات کشاورزان این استان رفع خواهد شد.

 

وی  افزود: اگر تصمیمات کارگروه کشاورزی گیلان در مرکز کشور تصویب شود، قدم خوبی برای رفع مشکلات کشاورزان بویژه چایکاران برداشته می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی همچنین به وقوع زلزله در بوشهر اشاره کرد و با بیان این که مسؤولان از همان ابتدای وقوع حادثه کمک رسانی به آسیب دیدگان را آغاز کردند، ادامه داد: خوشبختانه میزان مشارکت مردم نیز در این خصوص مناسب بوده است./950/پ201/س

ارسال نظرات