۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۶۱۴۶۵

گرامیداشت سالگرد ارتحال حجت الاسلام بخشایشی در زادگاهش

خبرگزاری رسا ـ نخستین سالگرد رحلت حجت الاسلام والمسلمین عقیقی بخشایشی، از محققان برجسته حوزوی در زادگاهش برگزار شد.
حجت الاسلام عقيقي بخشايشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین سالگرد رحلت حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم عقیقی بخشایشی، از محققان برجسته حوزوی در زادگاهش برگزار شد.

 

بنا بر این گزارش، در این مراسم که عصر امروز جمعه 23 فروردین با حضور علما، روحانیان و شاگردان آن عالم فرزانه در مسجد جامع بخشایش همراه بود، از خدکات و مجاهدت های علمی، تحقیقی و فقهی مرحوم عقیقی بخشایشی تجلیل به عمل آمد.

 

پیش از این نیز در آستانه اولین سالگرد درگذشت «حجت‌الاسلام والمسلمین عقیقی بخشایشی» مراسم گرامیداشتی در سوگ ارتحال آن عالم وارسته در شهر مقدس قم، خیابان شهدا، حسینیه شهدا برگزار شده بود.

 

یادآور می شود، حجت‌الاسلام والمسلمین عقیقی بخشایشی مترجم و مفسر قرآن کریم و استاد حوزه و دانشگاه، صاحب 150 اثر در حوزه تفسیر قرآن، علم رجال و تاریخ اسلام است. از جمله آثار این عالم فرزانه، طبقات مفسران شیعه، مفاخر آذربایجان، ترجمه تفسیر صافی و ترجمه تفسیر نورالثقلین در 8 جلد بوده است.

 

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم عقیقی بخشایشی صبح 17 فروردین سال گذشته پس از تحمل یک دوره بیش از یک ساله بیماری در سن 68 سالگی در قم دار فانی را وداع گفت./935/پ202/س

 

ارسال نظرات