۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۶۱۴۹۹
حجت الاسلام کافی:

الگوی فاطمی راه نجات جامعه بشری از انحراف ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کافی با تأکید بر این که امروز بیش از هر زمان دیگری به بهره گیری از فرهنگ فاطمی نیازمندیم، ادامه داد: الگوی فاطمی تنها راه نجات جامعه بشری از گرداب ها و انحراف ها است.
حجت الاسلام کافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام محسن کافی، استاد حوزه علمیه و فرزند مرحوم احمد کافی، جمعه شب در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در مسجد جامع نکا برگزار شد با بیان این که ایام فاطمیه فرصت مغتنمی برای تبیین زندگی فاطمی است افزود: باید در این مجالس، خود را هر چه بیشتر به اهل بیت(ع) نزدیک کنیم.

 

حجت الاسلام کافی با تأکید بر این که امروز بیش از هر زمان دیگری به بهره گیری از فرهنگ فاطمی نیازمندیم، ادامه داد: الگوی فاطمی تنها راه نجات جامعه بشری از گرداب ها و انحراف ها است.

 

استاد حوزه علمیه حضرت فاطمه(س) را بهترین الگو برای بانوان جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: آحاد جامعه اسلامی به ویژه زنان باید در زندگی فردی و اجتماعی خود این بزرگ بانوی جهان اسلام را الگوی خود قرار دهند تا سعادت حقیقی نصیب آنها شود.

 

وی اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) همواره باقی و ماندگار هستند و فانی شدن در ائمه معصومین(ع) وجود ندارد.

 

حجت الاسلام کافی تصریح کرد: برای باقی ماندن و نیست و فانی نشدن باید خود را هر چه بیشتر به اهل بیت(ع) بچسبانیم و همانند آنان زندگی کنیم.

 

این استاد حوزه با اشاره به گذشت 34 سال از رحلت مرحوم کافی خاطرنشان کرد: چرا بعد از گذشت این همه زمان مرحوم کافی ماندگار است و نوارهای ایشان نه تنها در ایران بلکه در اروپا و آمریکا نیز طرفدار دارد، ادامه داد: مرحوم کافی همواره می گفت اگر می خواهید همواره بمانید یک عمر بگویید یابن الحسن، یا صاحب الزمان(عج) و خود را به اهل بیت(ع) نزدیک کنید و زندگی اهل بیتی داشته باشید.

 

وی با بیان این که اولین نشانه ایمان و کمال برای مؤمن آن است که هنگام شادی از مرز ایمان خارج نشود، گفت: مراقب ایمان هایتان باشید و دینتان را حفظ کنید نکند یک شب عروسی و مراسم، دینتان را بر باد دهد. 

 

حجت الاسلام کافی افزود: هر بدی و دشمنی دیدید با محمد(ص) و آل ایشان دشمنی نکنید و ایمانتان را حفظ کنید و آخرتتان را به دنیا نفروشید که متضرر می شوید.

 

وی با اشاره به این که اکنون برخی از زندگی ها بی برکت است، خاطرنشان کرد: برخی از ماه ها پول های کلان در می آوریم، اما برکت در زندگی وجود ندارد چرا که راه درست خرج کردن آن را نمی دانیم، نمی دانیم که باید به مستمندان کمک کنیم و دستگیر فقرا باشیم و به همین جهت برکت از مال ما می رود.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برخی از ما خیلی مسجد می رویم، تسبیح می گوییم و پای منبر می نشینیم اما دلمان با خدا یکی نیست باید بیاموزیم که دلمان را با خدا یکی کنیم تا سعادت واقعی نصیب حالمان شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات