۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۶۱۵۸۲

شهردار غزه با آیت الله شبستری دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ‌ رفیق سالم مکی، شهردار غزه با آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار رفیق سالم مکی، شهردار غزه با اشاره به این‌که انتفاضه فلسطین همواره موجب وحشت رژیم غاصب صهیونیستی بوده است، اظهار داشت: خوشبختانه هر روز گام های جدیدی برای عقب‌ نشینی رژیم غاصب صهیونیستی برداشته می ‌شود.

وی با اشاره به این‌که باید مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم اشغالگر قدس تا پیروزی نهایی تداوم داشته باشد، خاطرنشان کرد: مقاومت و پیروزی غزه در برابر رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ های 33 روزه و هشت روزه باعث شکسته شدن هیمنه پوشالی این رژیم غاصب شد.

نماینده خبرگان رهبری یادآور شد: ارتش به ظاهر قدرتمند اسرائیل در شرایطی مقابل مقاومت اسلامی در جنگ های اخیر غزه مجبور به عقب نشینی شد که مبارزان فلسطینی با دستانی خالی و تنها با توکل به خداوند و ایمان راسخ به نصرت الهی وارد میدان مبارزه شده بودند.

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که نظام اسلامی ایران و ملت انقلابی‌اش همواره پشتیبان مقاومت غزه است، گفت: نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام خمینی در عمل ثابت کرد که ایرانیان حامی مردم مظلوم فلسطین هستند و تنها به شعار بسنده نمی کنند.

وی تصریح کرد: پس از گذشت سال ها از ابتکار تاریخی امام راحل؛ روز جهانی قدس و طنین فریادهای یکپارچه مسلمان جهان در این روز باعث شده تا پایه‌ های سست و پوشالی ستمکاران تاریخ به لرزه درآید، امروز حزب الله لبنان نیز با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی و حضرت آیت الله خامنه ای همواره پشتیبان ملت فلسطین است.

امام جمعه تبریز با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام توان پشتیبان ملت فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیست است، افزود: پیروزی امت اسلامی بر مستکبران محصول صدور آرمان های حسینی انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان بوده و پیروزی مردم غزه پیروزی مسلمانان و پیروزی مستقیم ایران اسلامی بود.

وی در پایان قرارداد خواهرخواندگی شهرهای تبریز و غزه فلسطین را نقطه عطف مناسبات بین این دو شهر دانست و گفت: تبریز و غزه از دیرباز روابط خوبی با هم داشته و امضای تفاهم ‌نامه خواهر خواندگی در تحکیم این روابط موثر خواهد بود، امیدواریم این مسأله آغازی جدید بر تعامل هرچه بیشتر شود.

همچنین رفیق سالم مکی، شهردار غزه سخنانی از تلاش های شهرداری تبریز و مسوولان ایرانی در حمایت از مردم غزه قدردانی کرد و اظهار داشت: اعلام حمایت و آمادگی تبریز برای خواهرخواندگی با غزه در بحبوحه جنگ دوم با رژیم صهیونیستی مایه قوت قلب و دلگرمی مردم این غزه بود./935/پ202/س

ارسال نظرات