۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۶۱۵۹۲
حجت الاسلام رضوی مهر:

جریان انحرافی و تکنوکرات ها در میان ملت جایگاهی ندارند

خبرگزاری رسا ـ مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور ضمن تبیین شاخصه های فرد اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: رییس جمهور آینده باید با جریان انحرافی فاصله داشته باشد؛ کسانی که حرکت های تکنوکراتی و ملی گرایانه انجام می دهند در میان ملت جایگاهی ندارند.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تشریح شرایط و شاخصه های رییس جمهور اصلح، اظهار داشت: رییس جمهور آینده باید قبل از این که ولایت مداری را شعار و سخن خود قرار دهد کاری کند که مردم جوهره ولایت مداری را در عمل وی ببینند.


وی با تأکید بر این که رییس جمهور آینده باید با جریان انحرافی فاصله داشته باشد، گفت: جریان انحرافی یک واقعیت است نه توهم؛ اسلام منهای روحانیت و روحانیت منهای اسلام هر دو خطرناک است؛ کسانی که حرکت های تکنوکراتی و ملی گرایی دارند و چیزیهایی که گذشتگان این تفکرات انباشته اند را نشخوار می کنند و برای داریوش ها و کورش ها قداست سازی می کنند در بین ملتی که در جبهه های جنگ از جان خود گذشتند جایگاهی ندارند.


مشاور رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور افزود: رییس جمهور آینده باید بداند که صندلی ریاست جمهوری ایران بر روی خون شهیدانی استوار است که جان خود را در راه تحقق اهداف و آرمان های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب ریختند.


همه احزاب خط و مشی خود را با ولایت تنظیم کنند
حجت الاسلام رضوی مهر به همه احزاب و گروه های سیاسی توصیه کرد خط و مشی خود را با معیار نظام و ولایت فقیه تطبیق دهند و ادامه داد: ملت ایران پیش از این که به ایرانی بودن فخر کنند به اسلامی بودن خود می بالند؛ اسلام و ایران باهم قابل مقایسه نیستند.


وی با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده، گفت: اگر رأی بالایی داشته باشیم و بتوانیم سکان کار را به دست شخصیتی اصلح بسپاریم، با این کار خواهیم توانست آخرین میخ را بر تابوت استکبار و صهیونیست بزنیم؛ بی شک ملت ایران به هیچ وجه از خواسته های به حق خود کوتاه نخواهند آمد.


حجت الاسلام رضوی مهر توانمندی و اهل تدبیر بودن را از جمله ویژگی های مهم کاندیدای اصلح دانست و گفت: ولایت مداری فرد باید به اندازه باشد که همه سلایق سیاسی، وی را به این صفت بشناسند.


خود محوری رییس جمهور کشور را دچار عقب گرد می کند
وی با بیان این که نتیجه خود محوری عقب گرد است، ابراز داشت: امروز برای سکان داری مدیریت کشور نظر یک شخص واحد کفایت نمی کند بلکه رییس جمهور باید اتاق فکری قوی تشکیل دهد و از وجود متفکران برتر و مشاورهای قوی استفاده کند، اگر کسی بخواهد با غرور یکّه تازی کرده و بر دانش اقلی خود تکیه کند و حرف خود را از همه بالاتر بداند جلوی پیشرفت را خواهد گرفت.


نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خراسان رضوی، گفت: همان گونه که ایشان فرموند رییس جمهور شایسته جمهوری اسلامی در دوره بعد کسی است که امتیازات رؤسای جمهور پیشین داشته و نقاط ضعف آنان را نداشته باشد.


حجت الاسلام رضوی مهر ادامه داد: رییس جمهور آینده باید در ولایت مداری، تبیین جایگاه باعظمت ایران در جهان، دفاع جانانه از کشور، ولایت و قانون اساسی اهتمام داشته باشد و جایگاهی را که امروز کشور ما بر اساس مقاومت و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب بدست آورده است حفظ کند و این را چاشنی همه حرکت های خود و محور اصلی تصمیم گیری هایش قرار دهد.


وی درک مقتضیات زمان و مکان و تصمیم گیری بر این اساس را مهم خواند و گفت: در شرایط کنونی خروج نظام از چالش ها، رشد جمعیت، رشد اقتصادی، ارتقای جایگاه علمی بر اساس دانش بومی اولویت دارد؛ بها دادن به این موضوعات ثمرات فراوانی دارد همانند دستاوردهایی که از بومی سازی دانش هسته ای و از طریق استفاده صلح آمیز از آن بدست آوردیم، این دستاورد کمتر از صنعت نفت نیست.


گام برداشتن در راستای تحقق سند چشم انداز موجب پویایی نظام می شود
مشاور رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور سند چشم انداز را زیر ساخت تحول و رشد کشور دانست و اضافه کرد: گام برداشتن بر این اساس موجب پویایی نظام می شود چراکه در همه زمینه های صنعت، کشاورزی، دانش و اقتصاد برنامه دارد.


حجت الاسلام رضوی مهر با بیان این که توانمندی علمی رییس جمهور موجب نشاط و تزریق انرژی مثبت در بدنه دولت می شود، گفت: چنین فردی می تواند منظومه ای از افراد تحصیل کرده و متدین را گرد هم آورده و با مشورت های اثر گذار آن ها نواقصی مثل دیوان سالاری، دور زدن مواد قانونی، تقسیم بندی شهروندان به درجه یک و دو و سه را بر طرف کند و برای همه سلایق نظام تصمیم بگیرد./928/ت301/ج


ارسال نظرات