۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۶۱۶۶۱
آیت‎الله حائری شیرازی:

ترس از تهدیدهای آمریکا نشان ضعف افراد است

خبرگزاری رسا ـ آیت‎الله حائری شیرازی با اشاره به این که وقتی آمریکا تهدید می‎کند افراد ضعیف می‎گویند این کار را می‎کند آن کار را می‎کند و به صلاح ما نیست، گفت: خدا نعمت می‎دهد و حق آزمایش نیز دارد، متأسفانه افراد آموزش را قبول دارند ولی در آزمایش مشکل دارند.
آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیتالله محیالدین حائری شیرازی، نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد به بررسی وحدت میان مسلمانان پرداخت و گفت: وحدت به این معنا نیست که ما بگوییم در گذشته اتفاقاتی افتاده که ما نبودیم و حالا نباید به این مسائل توجه نداشته باشیم.

وی ادامه داد: منافاتی ندارد که به وحدت عالم اسلام علاقه مند و جدی باشیم و مصائب اهلبیت(ع) را به صراحت بیان کنیم.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به این که باید وحدت و اصالت را حفظ کرد، خاطرنشان کرد: وحدت به این معنا است که ما مسائل حاشیهای را بزرگ نکنیم، به روی مشترکات اسلام تأکید داشته و به دشمن مشترک توجه داشته باشیم، البته این همه کار ما نیست بلکه نصف کار است.

وی افزود: امر مهمتر از وحدت حفظ اصالت است چرا که آن چه خداوند متعال نازل کرده مسخ نشده و وارونه جلوه داده نشده است؛ ما باید تا جایی که مقدور است راه صحیح را بیان کنیم و وقتی دیدیم حرف زدن جنگ داخلی به وجود میآورد آن وقت از جنگ داخلی استقبال نکنیم.

آیتالله حائری شیرازی با اشاره به این که وقتی آمریکا تهدید میکند افراد ضعیف میگویند این کار را میکند، آن کار را میکند و به صلاح ما نیست، بیان داشت: خدا نعمت میدهد و حق آزمایش نیز دارد، متأسفانه افراد آموزش را قبول دارند ولی در آزمایش مشکل دارند.

وی اظهار داشت: برخی از عبادتها عدد و برخی علامت هستند، ممکن است عبادتی شرط قبول عبادت دیگر باشد، مانند ولایت که علامت است چرا که وقتی فرد ولایتالله را میپذیرد از ظلمت به نور حرکت میکند، ولی وقتی ولایت طاغوت را میپذیرد از نور به ظلمت حرکت میکند، در عبادت عددی خوب و بد مطرح نیست ولی در عبادت علامتی خوب و بد مشخص میشود.

نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که به هر میزان علم و تقوای فرد بدون ولایت بیشتر باشد خطر بیشتری نیز او را تهدید میکند، گفت: سرنوشت عبادتها را ولایت مشخص میکند.

وی تصریح کرد: ولایت یعنی اطاعت در امتحان، مانند ساحران که ولایت موسی(ع) را پذیرفتند و گناهان آنها تبدیل به حسنات شد؛ در انقلاب هم همین گونه بود کسانی که در حکومت طاغوت بودند و به انقلاب پیوستن سیئات آنها تبدیل به حسنات شد.

آیتالله حائری شیرازی با بیان این که اگر کسی در ولایت بلغزد به اندازه جایگاهی که دارد جرماش نیز افزایش مییابد، خاطرنشان کرد: پس از رحلت پیامبر(ص) حضرت فاطمه(س) و امیرمؤمنان(ع) مانند حضرت هارون(ع) بودند، مردم از ولایتالله خارج شده بودند.

وی ابراز داشت: هنگامیکه مردم از ولایتالله خارج میشوند باید گفت این راه اشتباه است نه این که شمشیر بر روی مردم کشید چرا که مردم شمشیر میکشند؛ ما هم حرف حق را میگویم و برای حفظ وحدت و اصالت نمیجنگیم.

این استاد حوزه با اشاره به این که سخن گفتن به گونهای که دو طایفه به جان یک دیگر نیفتند وحدت میان مسلمانان است، اظهار داشت: ما با سلاح اهل سنت را نمیکشیم، حرف حق میزنیم؛ تاکنون در دنیا بمب گذاریهای فراوانی علیه شیعیان صورت گرفته ولی یک بار نشده که شیعیان در بازار اهل تسنن بمب گذاری کنند و حفظ وحدت یعنی همین.

وی در پایان گفت: وقتی امیرمؤمنان(ع) را به اجبار برای بیعت میبرند، ایشان رو به قبر مطهر رسول الله(ص) کرده و فرمودند «یا رسول الله مردم من را تنها گذاشتند و نزدیک بود بشکند»، امام علی(ع) برای این که در جامعه اسلامی اختلافی پیش نیاید سکوت کردند ولی حضرت زهرا(س) اصالت را بیان کردند./993/پ202/ع 

ارسال نظرات