۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۶۱۷۰۱
حجت الاسلام میرتاج الدینی:

پیروزی انقلاب اسلامی از برکت مادران و همسران فاطمی است

خبرگزاری رسا ـ‌ حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: پیروزی ملت ایران در دو عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به برکت مادران و همسران فاطمی بوده است.
حجت الاسلام ميرتاج الديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میر تاج الدینی، مشاور رییس جمهور در امور روحانیت، امروز در جمع عزاداران سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در تبریز با تأکید بر این‌که نیازمند بیش از هر زمان دیگری نیازمند معارف فاطمی برای نجات از یوغ مستکبران است، اظهار داشت: تنها با تمسک به معارف فاطمی که نشأت گرفته از چشمه زلال نبوت و ولایت است، سعادتمند خواهیم شد.

 

وی با بیان این‌که سیره حضرت فاطمه(س) نباید تنها در عفاف و حجاب خلاصه شود، تصریح کرد: رفتار، گفتار و ویژگی های شخصیتی آن بانوی مکرم اسلام نجات بخش بشری از بداخلاقی های دنیوی است، افزون بر این‌که سیره فاطمی تنها مختص بانوان نیست، بلکه مردان نیز باید از این چشمه معرفت سیراب شوند.

 

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت با بیان این‌که وجود مبارک حضرت صدیقه طاهره مایه آفرینش هستی است، خاطرنشان کرد: شأن و منزلت حضرت زهرا را باید در کلام رسول گرامی اسلام و مولای متقیان علی (ع) جستجو کرد، عالی ترین سجایای اخلاقی و مکارم معرفتی در وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) جمع شده است.

 

وی ادامه داد: آن حضرت به عالی ترین مقام انسانیت رسید در حالی که تنها 18 سال از عمر پربرکت ایشان سپری می شد که این موضوع، ارزش و اهمیت مقام زن در اسلام را می رساند، دخت گرامی پیامبر اسلام به برکت ایمان و تقوای الهی در سنین نوجوانی به مقامی دست یافت که هرگز نوع بشر به چنین مقامی دست نمی تواند بیایدکه هرگز نوع بشر نمی تواند به چنین مقامی دست یاید.

 

حجت الاسلام میرتاج الدینی سعادت هر جامعه ای را با وجود زنان بافضیلت دانست و گفت: به یقین اگر خانواده و جامعه ای از وجود با برکت چنین زنانی خالی شود، سعادتی برایش متصور نیست، همچنان که پیروزی ملت ایران در دو عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به برکت مادران و همسران فاطمی بوده است.

 

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت با اشاره به این‌که بانوان محجبه و انقلابی نقش بی بدیل و ممتاز خود را با تربیت جوانان و فرزندان با شعور و انقلابی نشان دادند، تصریح کرد: عشق و علاقه ملت ایران به ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) مایه سعادت بوده و رمز پیروزی بر مستکبران عالم است./935/پ202/س

 

ارسال نظرات