۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۶۱۷۳۰

تشییع و به خاکسپاری 6 شهید گمنام در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت دخت نبی اکرم (س) پیکر مطهر شش شهید گمنام در شهرستان های آذربایجان غربی با خاک سپرده شد.
 شهداي گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، پیکر مطهر شش شهید گرانقدر دفاع مقدس صبح روز جمعه با استقبال پرشور مسئولان و مردم در فرودگاه ارومیه وارد آذربایجان غربی شد و پس از انجام تشریفات نظامی به میعادگاه نماز جمعه این شهرستان رهنمون شد.
 

 

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مدیران کل و روسای ادارات استانی و شهرستان برگزار شد، مداحان اهل بیت (ع) به قرائت زیارت عاشورا و مداحی در وصف شهدا پرداختند.

 

پیکر این شهدا پس از اجرای برنامه‌های متنوع در مناطق مختلف ارومیه به سمت شهرستان‌های شاهین‌دژ، چالدران و دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد اعزام شد تا همزمان با سالروز شهادت دخت نبی اکرم (س) در این مناطق تدفین شوند.

 

امروز همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) پیکر دو شهید گمنام پس از استقبال مردم در محل یادمان شهید خلبان خالد حیدری به سمت دانشگاه آزاد مهاباد تشییع و به خاک سپرده شد.

 

شاهین دژ نیز امروز با استقبال پر شور عزاداران فاطمی پذیرای پیکر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بود که پس از تشییع از مقابل مسجد جامع این شهرستان در محل یادمان شهدای گمنان دفن شدند.

 

این دو شهید گمنام  که در عملیات والفجر 8 به شهادت رسیده‌اند، پس از سال‌ها پیکر مطهرشان توسط گروه تفحص شناسایی شده و با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در شاهین‌دژ به خاک سپرده شدند.

 

پیکر دو شهید گمنام دیگر نیز که روز گذشته به چالدران انتقال یافته است امروز با حضور مردم و مسئولان در محوطه پارک ملت شهرستان طی آیین ویژه ای تدفین شد.

 

طبق گفته فرماندار چالدران در این مکان یادمان باشکوهی برای شهدای گمنام احداث می شود.

 

با خاک سپاری شش شهید گمنام در سه شهرستان شاهین دژ، مهاباد و چالدران تعداد مناطق عطرآگین شده به عطر و بوی شهدای گمنام در استان آذربایجان غربی به چهارده نقطه رسید./936/پ202/س

ارسال نظرات