۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۶۱۸۰۷
استاد حوزه علمیه آمل:

پیوند با اهل بیت مانع از انحراف می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که حرکت در مسیر اهل بیت معصومین(ع) سبب سعادت و تعالی انسان می شود که باید به این امر مهم توجه داشته باشیم، گفت: پیوند با اهل بیت(ع) انسان را به سوی صراط مستقیم هدایت و از انحراف دور خواهد کرد.
حجت الاسلام طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید محمدتقی طباطبایی، استاد حوزه علمیه آمل، ظهر امروز در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجدالرسول(س) گرجی محله آمل برگزار شد با بیان این که فرشتگان عزادار شهادت دخت گرانقدر پیامبر گرامی اسلام هستند، گفت: این بانوی بزرگوار یادگار رسول الله است که باید مقام ایشان به بهترین نحو ممکن گرامی داشته شود.

 

وی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) با این که دختر حضرت محمد(ص) بود در آن دوران کسی حاضر در مراسم تشییع جنازه این بانوی بزرگوار نبود و امت به دنبال کارهای زشت خود رفتند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که در جانشینی پیامبر گرامی اسلام یک امتحان مطرح بود، بیان داشت: متاسفانه امت آن دوران به حضرت محمد(ص) وفادار نبودند.

 

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که راه ایمان در مسیر ولایت اهل بیت معصومین(ع) است، خاطرنشان کرد: انسان باید ایمان را در مسیر ولایت علی بن ابی طالب(ع) و خاندان او یافته و فریب وسوسه های شیطانی را نخورد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که حرکت در مسیر اهل بیت معصومین سبب سعادت و تعالی انسان می شود که باید به این امر مهم توجه داشته باشیم، گفت: پیوند با اهل بیت(ع) انسان را به سوی صراط مستقیم هدایت و از انحراف دور خواهد کرد.

 

وی با تاکید بر این که همه فهمیدند که حضرت فاطمه زهرا(س) یک زن استثنایی است، ادامه داد: با این وجود بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام به این بانوی بزرگوار جسارت کردند.

 

استاد حوزه علمیه آمل در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که خداوند منان در قرآن کریم می‌فرماید که من شما را برای پرستش آفریدم و این امر ارزنده شما را به کمال می رساند، خاطرنشان کرد: کامل مطلق خداوند منان است؛ از این رو بر همگان واجب است تا حضرت حق را به بهترین شکل ممکن و آن گونه که شایسته است، پرستش کنند.

 

وی با بیان این که هر گامی که انسان برای زندگی خود بر می‌دارد باید در راستای تکامل او باشد، گفت: این مسأله سبب می شود تا تزکیه و تقوا در جان‌های آدمی قرار گرفته و او را به سعادتی جاوید رهنمون سازد که جز این راهی نداریم./950/پ202/ب

ارسال نظرات