۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۶۱۸۰۸
احمدی نژاد:

ایران و آفریقا برای ساختن دنیای سرشار از صلح و عدالت در کنار هم خواهند بود

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران، بنین و آفریقا برای ساختن دنیای بهتر و سرشار از صلح، عدالت و رفاه همیشه در کنار هم خواهند بود.
احمدي نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکترمحمود احمدی نژاد در ضیافت شام رییس جمهور بنین دو دولت و دو ملت ایران و بنین را دارای آرمان ها و اهداف مشترک دانست و اظهار داشت: دو کشور به دنبال صلح، پیشرفت و امنیت برای همه ملت ها هستیم .

 

وی خاطر نشان کرد: پایه و اساس ارتباط بین ملت ها ، احترام ، محبت و عدالت است و معتقدیم مناسبات جهانی باید بر این اساس اصلاح شود.

 

رییس جمهور با اشاره به وجود پتانسیل های گسترده بین ایران و بنین برای افزایش سطح روابط اظهار داشت: دو کشور با بهره مندی از تمامی ظرفیت های خود می توانند سطح روابط دو جانبه، منطقه ای و بین المللی را به سرعت گسترش دهند.

 

رییس جمهور با قدردانی از دریافت نشان عالی بنین اظهار داشت: اعطای این نشان ، نشان دهنده دوستی عمیق بین دو ملت و دو دولت ایران و بنین است.

 

یولی یایلی رییس جمهور بنین نیز در این ضیافت شام، سفر دوره ای دکتر احمدی نژاد به غرب آفریقا را حاکی از نگاه دوستانه ایران و آفریقا دانست و گفت: بنین مصمم است مناسبات خود را در تمامی عرصه ها با ایران ارتقاء داده و روابط مستحکمی بین دو کشور و همچنین قاره آفریقا با ایران برقرار شود./924/د102/ج

ارسال نظرات