۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۶۱۸۴۸

تأکید امام جمعه بناب بر بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی حوزه علمیه بناب

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: ظرفیت های بسیار مطلوب فرهنگی و تبلیغی در حوزه علمیه بناب وجود دارد که بایستی مورد استفاده قرار گیرد.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی امروز در جمع مدیران و مسؤولان شهرستان بناب با اشاره به فعالیت های گسترده فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اظهار داشت: این مرکز بزرگ علوم دینی یکی از مهم ترین حوزه های علمیه کشور محسوب می شود.

 

وی با اشاره به این‌که باید جایگاه حوزه در نظام فرهنگی کشور شناخته شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت های بسیار مطلوب فرهنگی و تبلیغی در حوزه علمیه بناب وجود دارد که بایستی مورد استفاده قرار گیرد، روحانیت نیز با کمال اخلاص حاضر است در برنامه های فرهنگی منطبق بر آموزه های اسلامی مشارکت داشته باشد.

 

امام جمعه بناب با بیان این‌که علما و روحانیان بناب در فعالیت‌های فرهنگی و رونق مراکز مذهبی شهرستان به رسالت خود به خوبی عمل کرده‌اند، تصریح کرد: مسؤولان دولتی نیز باید با مشورت و هماهنگی با متخصصان دینی شهر قدم‌های فرهنگی مطلوبی مقارن با فرهنگ بومی منطقه بردارند.

 

حجت الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: هرگز نباید شهرستان بناب را با شهرهای دیگر همجوار مقایسه کرده و با این بهانه‌ها در انجام وظایف فرهنگی خود کوتاهی و سستی کنیم؛ چراکه فضا و بافت فرهنگی شهرستان بناب با سایر شهرها کاملاً فرق دارد و ما در حوزه شهرستان خودمان مسؤول هستیم.

 

وی تصریح کرد: شهر بناب دارای حوزه علمیه ای است که شاید در منطقه شمال غرب مشابهی نداشته باشد، با این حال هنوز مسؤولان منطقه برای بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی این مرکز علوم دینی به باور حقیقی نرسیده اند.

 

امام جمعه بناب با اشاره به فعالیت شورای فرهنگ عمومی بناب و ضرورت مشارکت حوزه علمیه این شهر در جریان های فرهنگی و دینی شهر گفت: وضعیت نابسامان فرهنگی شهرستان بناب تأسف برانگیز است، از مسؤولان انتظار داریم مطالبه جدی مردم در زمینه مقابله با بدحجابی را با اقدام جدی و عملی پیگیری کنند./935/پ202/ب

ارسال نظرات