۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۶۱۸۷۷
در دیدار مبلغی و البوسعیدی مطرح شد؛

تاکید دانشگاه مذاهب اسلامی ایران و علوم شرعی عمان بر همکاری گسترده

خبرگزاری رسا ـ دانشگاه مذاهب اسلامی ایران و دانشگاه علوم شرعی عمان بر همکاری گسترده و تبادل دانشجو و استاد تاکید کرده و ابراز امیدواری کردند که همکاری‌های دو کشور بتواند نقش مهمی را در تقریب و وحدت جهان اسلام داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمين احمد مبلغي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با شیخ عیسى البوسعیدی مدیرکل دانشگاه علوم شرعی عمان، با اشاره به روابط مستحکم دو کشور ایران و عمان و تاکید رهبران دو کشور بر توسعه مناسبات دوجانبه در تمامی زمینه‌ها، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت ویژه‌ای برای تقریب میان مذاهب اسلامی و وحدت جهان اسلام قائل بوده و همواره در این مسیر حرکت کرده است.


وی با تاکید بر نقش مهم مراکز آموزشی، اساتید و دانشجویان علوم اسلامی در تقریب مذاهب اسلامی، خاطرنشان ساخت: دانشگاه مذاهب اسلامی از سال گذشته گام‌های مهمتری برای تاسیس کمیته‌های مشترک میان اندیشمندان جهان اسلام به‌ویژه فقه مقارن و فلسفه برداشته است و در این جهت از حضور اساتید و اندیشمندان و دانشجویان علوم اسلامی جهان اسلام بهره خواهد گرفت.


حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی به وجود تدریس مذاهب مختلف در دانشگاه مذاهب اسلامی اشاره کرد و آمادگی این دانشگاه جهت تبادل اساتید و دانشجو را اعلام کرد.


شیخ عیسى البوسعیدی مدیر دانشگاه علوم شرعی عمان نیز با تاکید بر ضرورت تبادل نظر و گفت‌وگو میان اندیشمندان جهان اسلام، بر ضرورت توسعه و همکاری دانشگاه علوم شرعی این کشور با دانشگاه مذاهب اسلامی تاکید و از نقش مهم مراکز تقریب مذاهب قدردانی کرد.

 

وی با اشاره به سفر یکی از اساتید این دانشگاه به قم و برگزاری سمیناری درباره مذهب اباضی که مذهب اکثریت مردم عمان را شامل می‌شود، این اقدام را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دو کشور بتواند نقش مهمی را در تقریب و وحدت جهان اسلام داشته باشد.


دو طرف همچنین در این دیدار بر ضرورت توسعه همکاری‌های علوم اسلامی میان ایران و عمان و امضای تفاهمنامه مشترک همکاری تاکید کردند.


رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشورمان در ادامه این دیدار ضمن بازدید از محیط دانشگاه علوم شرعی عمان از کتابخانه این دانشگاه نیز بازدید کردند.


نصر حمادی رایزن فرهنگی کشورمان در عمان نیز که در این دیدار حضور داشت، شماری از کتاب‌های مهم فقهی و علوم اسلامی اندیشمندان ایرانی که به زبان عربی ترجمه شده بود را به دانشگاه علوم شرعی عمان اهدا کرد. /916/د102/ع

ارسال نظرات