۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۶۱۸۷۸

کشت مواد مخدر تحت حمایت انگلیس

خبرگزاری رسا _ بر اساس گزارش سازمان ملل: کشت مواد مخدر در ولایت هلمند افغانستان که امنیت آن برعهده نیروهای انگلیسی است، نسبت به شش سال گذشته سه برابر شده است.
کشت مواد مخدر تحت حمایت انگلیس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی شبکه وابسته به دولت انگلیس در خبری گفت: اداره مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد در گزارش تازه ای می گوید، کشت خشخاش و کوکنار در ولایت هلمند افغانستان نسبت به شش سال گذشته سه برابر شده است.


گفتنی است اداره مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل، افزایش کشت کوکنار در ولایت هلمند را نگران کننده خوانده است و گفته که احتمال می رود میزان کشت خشخاش و کوکنار نه تنها در ولایت هلمند که در سراسر افغانستان از جمله در ولایات تخار در شمال و ننگرهار در شرق نیز بیشتر شده باشد.
بر اساس آمارهای اعلام شده، در حدود 75 هزار هکتار زمین در ولایت هلمند، مواد مخدر کشت شده و این رقم نسبت به سال 2006 میلادی سه برابر افزایش یافته است.
شبکه بی بی سی مدعی شده با خروج نیروهای بین المللی تحت فرمان ناتو از هلمند بیم آن وجود دارد که وضعیت کشت خشخاش و کوکنار از این بدتر شود در حالی که از زمان حضور نیروهای نظامی انگلیسی در این ولایت و واگذاری تامین امنیت به آنها، آمار کشت مواد مخدر چندین برابر شده و به همین میزان به جوانان معتاد در افغانستان نیز اضافه گردیده است.
لازم به ذکر است که آمریکا و انگلیس به بهانه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر به افغانستان لشکر کشی کرده بودند و تونی بلر نخست وزیر وقت انگلیس وعده داده بود که لندن، مبارزه با قاچاق مواد مخدر را هدایت و با آن مبارزه خواهد کرد، ولی نه تنها با تولید و توزیع مواد مخدر مبارزه ای صورت نگرفت بلکه کشت مواد مخدر زیر چتر حمایتی انگلیس رشدی چشمگیر داشته است./9161/خ

ارسال نظرات