۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۶۱۹۳۷
سفیر سوریه در ایران مطرح کرد؛

نقش اساسی حوزه‌ علمیه در ترویج فرهنگ شهادت و مقاومت در سوریه

خبرگزاری رسا ـ سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران گفت: روحانیت و حوزه علمیه قم می‌تواند در پایه‌گذاری ارزش‌های دینی چون فرهنگ شهادت و مقاومت در میان مردم سوریه نقش فراوانی ایفا کند.
دکتر ‌ادنان محمود، سفير سوريه در جمهوري اسلامي ايران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، دکتر ادنان محمود، سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد،‌ جانشین تولیت آستان مقدس قم که در حرم مطهر برگزار شد،‌ با ابراز خرسندی از حضور خود در حرم حضرت معصومه(س) گفت: امروز استکبار جهانی به دنبال ضربه‌زدن به محور مقاومت در منطقه است که حضور در سوریه نیز در این راستا است.
وی با بیان این که در جنگی که استبکار در سوریه به راه انداخته است، تمامی راه‌های سیاسی، نظامی و رسانه‌ای  به کار گرفته شده است، تصریح کرد: البته آنچه که خطری بزرگ در سوریه به شمار می‌رود،‌ تحریف معارف دینی است که استکبار همت مضاعفی در این عرصه به کار گرفته است.
سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش دو ساله استکبار برای شکست حاکمیت سوریه و اعزام تروریست‌ها از بیش از 40 ملیت به این کشور گفت: آنچه که سببب ماندن نظام سوریه شده است، ایمان مردم و اتحاد و یکپارچگی است.
وی در ادامه به نقش روحانیت در حفظ نظام سوریه اشاره کرد و گفت: روحانیت می‌تواند مردم سوریه را از کشف حقایق و توطئه‌های دشمنان آگاه سازد و دشمنان واقعی را به آنها معرفی کند.
ادنان محمود خاطرنشان کرد: روحانیت و حوزه علمیه قم می‌تواند در پایه‌گذاری ارزش‌های دینی چون فرهنگ شهادت و مقاومت در میان مردم سوریه نقش فراوانی ایفا کند.
وی در پایان با اشاره به تلاش غرب در معرفی کردن ایران اسلامی به عنوان دشمن مردم سوریه، اظهار داشت: مردم باید بدانند که تلاش استکبار از ایجاد این جنگ در سوریه، منحرف ساختن و غافل کردن مردم از رژیم صهیونیستی است.
گفتنی است، دکتر ‌ادنان محمود، سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران در ادامه مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) را زیارت کرد./907/د102/پ
ارسال نظرات