۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۶۲۰۰۸
در خواست یک مدیر حوزوی؛

بسیج عمومی برای ترویج راستگویی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسن مجتبی(ع) تهران با اشاره به این‌که صداو سیما، مدارس و خانواده‌ها همه درتبلیغ راستگویی نقش بسزایی دارند، گفت: باید برای ترویج راستگویی در جامعه بسیج شوند و این صفت حسنه را به همدیگر یادآوری کرد.
دروغ چرا؟
خانم لطیفی مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسن مجتبی(ع) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به پرسش‌های «آیا ما در معاشرت‌هاى روزانه، به هم دیگر به طور کامل راست می‌گوییم؟ و در بین ما دروغ چقدر رواج دارد؟» با اشاره به آیات و روایات گفت: دروغ انواع مختلفی دارد از جمله توریه، کتمان حق، راست نگفتن بخاطر بدست آوردن منفعتی و نفس است که آدمی را مجبور به دروغ می‌کند.
خانم لطیفی با اشاره به این‌که دروغ از گناهان کبیره و کلید شرارتها است ابراز داشت: در جایی که مصلحت هم باشد، باید احتیاط کرد تا این دروغی که انسان را بی اعتبار می‌کند، عادت نشود و دری به روی گناهان باز نکند.
مدیر مدسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) با بیان این‌که دروغ در مقابل صداقت است و راست گفتن ایجاد اعتماد سازی می‌کند اظهار داشت: به عنوان یک مهارت اجتماعی و فردی راستگویی با فطرت انسان هماهنگی دارد.
وی در پایان با اشاره به این‌که صداو سیما، مدارس و خانواده‌ها همه درتبلیغ راستگویی نقش بسزایی دارند، گفت: باید برای ترویج راستگویی در جامعه بسیج شوند و این صفت حسنه را به همدیگر یادآوری کرد./9597/ت302/ص
ارسال نظرات