۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۶۲۱۱۶

همایش بررسی خطبه فدکیه حضرت زهرا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بررسی خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) به همت حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برگزار شد.
همایش بررسی خطبه فدکیه حضرت زهرا برگزار شد همايش دفاع از امامت و ولايت در خطبه فدکيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، همزمان با ایام سوگواری حضرت صدیقه طاهره (س) همایش بررسی خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) صبح امروز با حضور حجت الاسلام جعفر انواری در حوزه علمیه امام صادق (ع)زنجان برگزار شد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرازهایی از این خطبه اظهار داشت: خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا (س) یک دوره عقاید اسلامی است که می توان آن را در طول یک ماه تدریس کرد، شناخت شیعیان با ابعاد مختلف این خطبه مهم تاریخی ضرورتی مهم و انکارناپذیر است.

 

وی با بیان این‌که حضرت زهرا (س) در این خطبه به خوبی چهره واقعی اصحاب به ظاهر مسلمان را رسوا کردند، گفت: حضرت زهرا(س) از تشریح ویژگی های پیامبر اسلام به دنبال آن بود که بگوید؛ رسول خدا اینقدر دلسوز امت بود و من دختر چنین کسی هستم. آیا رفتاری که با من کردید سزاوار بود؟.

 

استاد موسسه آموزشی امام خمینی(ره) قم در ادامه با طرح بحث تفصیلی خاص و با رویکردی جدید خطبه فدکیه را برای طلاب بازخوانی کرد که مورد توجه و استقبال همه طلاب قرار گرفت و در پایان نشست پرسش و پاسخ با حضور اساتید این مرکز علوم دینی برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، در این همایش با هدف بررسی مفاهیم خطبه فدکیه حضرت زهرا (س)، مضامین بلندی از این خطبه نظیر حمدو نثای الهی، توحید و حقیقت آن، رسالت و سر بعثت، قرآن و عترت، حکمت احکام الهی و استقامت پیامبر اکرم (ص) در تبلیغ دین تبیین و تشریح شد.

 

بیان مجاهدت‌های حضرت علی (ع)، تبیین کینه‌ها و خط نفاق بعد از رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله، ارث و جنبه‌های فقهی آن، هدیه بودن فدک، شکوائیه به قبر حضرت رسول (ص)، تکریم و تحریک و توبیخ انصار، تبیین عاقبت ستمگران، تحلیل عاقبت فتنه از دیگر مباحثی بود که در این همایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت./9351/د102/ب

ارسال نظرات