۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۶۲۱۱۹
امام جمعه نکا:

روحانیت معیارهای کاندیدای اصلح را برای جامعه تبیین کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا به نفش روحانیت در برگزاری انتخاباتی پر شور اشاره کرد و گفت: برگزاری انتخابات سالم، حضور حداکثری و رعایت اخلاق انتخاباتی از مسائلی است که روحانیت باید از تریبون ها این مسائل را اطلاع رسانی کنند.
امام جمعه نکاء

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور به تلاش دشمن برای مأیوس کردن مردم برای حضور در انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: دشمنان در انتخابات گذشته با ترفند تقلب وارد شدند، اما مردم با آگاهی این فتنه را سرکوب کردند و با حضور خود در نهم دی 88 به همه معادله‌های دشمن خاتمه دادند.

 

وی ادامه داد: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره آزاد و سالم برگزار شده است و جای هیچ شک و شبهه ای نیست و مهم ترین شاهدان آن ملت همیشه در صحنه ایران هستند.

 

امام جمعه نکا رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه مراحل این انقلاب راهگشای ما بوده و همه ما باید در انتخابات پیش رو نیز اطاعت پذیری از رهبری داشته باشیم، افزود: تبعیت از مقام معظم رهبری تکلیفی برای همگان است.

 

حجت الاسلام لایینی با اشاره به این که انتخابات مسأله بسیار مهمی است که باید با دقت و حساسیت خاص برگزار شود، ادامه داد: نفس انتخابات دارای اهمیت است و نفس حضور و اصل حضور به مراتب از ترکیب مجلس اهمیت بیشتری دارد.

 

وی به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت: ملت ایران با تبعیت از رهنمودهای ولی فقیه امسال نیز حماسه ساز خواهند شد.

 

امام جمعه نکا با بیان این که انتخابات تجلی حماسه سیاسی ملت ایران است، بیان داشت: تحقق حماسه سیاسی در گرو وحدت و همدلی آحاد جامعه و تبعیت از مقام عظمای ولایت است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که شرکت در انتخابات سند افتخاری برای انقلاب و دستاوردهای آن و آرمان های امام راحل و شهدا است، ادامه داد: حضور در انتخابات از نظر دنیا مشروعیت یک نظام، اقتدار و قوت نظام است و این مسأله برای نظام جمهوری اسلامی ایران که موجب بیداری اسلامی در جهان شده است به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

امام جمعه نکا افزود: این دوره از انتخابات، اولین انتخابات بعد از فتنه 88 است و دشمنان چشم دوختند به این حضور و انتخابات، و همه ما باید با اطاعت پذیری از رهبری و ولایتمداری با حضور گسترده در انتخابات، برنامه های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی به نفش روحانیت در برگزاری انتخاباتی پر شور اشاره کرد و گفت: برگزاری انتخابات سالم، حضور حداکثری و رعایت اخلاق انتخاباتی از مسائلی است که روحانیت باید از تریبون ها این مسائل را اطلاع رسانی کنند.

 

وی اظهار داشت: روحانیت باید با زمان‌شناسی و آگاهی از برنامه های مختلف در همه صحنه ها حضور فعال داشته و در بیداری همه جانبه جامعه نقش آفرینی کند./950/پ202/ب

ارسال نظرات