۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۶۲۱۲۲
12 و 13 اردیبهشت؛

کنگره ملی شعر خلیج فارس در هندیجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره شعر ملی خلیج فارس اردیبهشت ماه جاری در هندیجان استان خوزستان برگزار می شود.
کنگره ملی شعر خلیج فارس در هندیجان برگزار می شود

سید عارف مهدی نیا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری چهارمین کنکره شعر ملی خلیج فارس در هندیجان، اظهار داشت: این کنگره با محوریت خلیج فارس و  در بخش های شعر کلاسیک، شعر سپید و بخش ویژه شعر عربی 12 و 13 اردیبهشت در اسکله بحرکان هندیجان و روی آب های نیلگون خلیج فارس برگزار می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با اشاره به اهمیت این کنگره، خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت این کنگره و جوسازی های مخالفان ایران اسلامی درباره خلیج فارس احتمال حضور سید محمد حسینی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در این کنگره وجود دارد.

مهدی نیا به آثار ارسالی از سوی هنرمندان و شاعران به این جشنواره اشاره و تصریح کرد: تاکنون با توجه به فراخوان گسترده در شهرهای کشور بیش از 5 هزار و 900 اثر به دبیرخانه کنگره چهارم ارسال شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: تعداد 3 هزار و 972 اثر در بخش کلاسیک، یک هزار و 968 اثر در بخش سپید و شش اثر در بخش ویژه عربی به کنگره ملی شعر خلیج فارس ارسال شده است.

مهدی نیا با بیان این که تا کنون استقبال شاعران و هنرمندان از این جشنواره بی نظیر بوده است، تصریح کرد: در آثار ارسالی شاعران و هنرمندان خوزستانی نسبت به دیگر استان ها پیشتاز بوده اند که آثار ارسالی از شهرهای قم، سوسنگرد، هویزه و رامشیر به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با اشاره به گستره پخش فراخوان این کنکره در سراسر کشور، ابراز داشت: از دی ماه سال 91 فعالیت خود جهت اعلام فراخوان به شهرهای کشور را آغاز کردیم و در فاز نخست فراخوان کنگره به 31 استان کشور ارسال شد.

مهدی نیا خاطرنشان کرد: در فاز دوم با توجه به بزرگی ایران اسلامی و تعدد شهرها در کشور فراخوان کنگره را برای 337 ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور و حوزه های هنری استان ها ارسال کردیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با اشاره به همکاری مسؤولان شهری و استانی جهت برگزاری باشکوه این کنگره، ابراز امیدواری کرد که کنگره ملی شعر خلیج فارس با شکوه برگزار شود و بار دیگر شاهد درخشش خوزستان در زمینه فرهنگ و هنر باشیم./9461/ت302/ب

ارسال نظرات