۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۶۲۱۶۳
معاون سازمان بازرسی:

روحیه نظارت پذیری دستگاه های اجرایی و مسؤولان ضعیف است

خبرگزاری رسا ـ معاون برنامه ریزی و پارلمانی سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: اگر روحیه تبعیت از قانون و نظارت پذیری در مسؤولان و دستگاه های اجرایی ضعیف باشد راه به جایی نخواهیم برد.
حجت الاسلام محمد حسين موسي پور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور معاون سازمان بازرسی کل کشور عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی، رهنمودهای مراجع تقلید را مهم ارزیابی کرد و گفت: توصیه ها و تاکیدات مراجع تقلید اگر مورد عمل مسؤولان قرار گیرد هم به نفع مردم، هم به نفع کشور و هم به نفع مسؤولان است.
وی توصیه های مراجع را دلسوزانه ارزیابی کرد و گفت: مراجع تقلید به مشکلات مردم آشنا و ملجا اقشار مختلف هستند، از این رو اگر مسؤولان به رهنمودهای آنان عمل کنند مشکلات حل خواهد شد و به نفع خود آنان نیز خواهد بود.
معاون سازمان بازرسی با اشاره به وظایف متعدد این سازمان در عرصه های مختلف تاکید کرد: قانون گذار شان نظارت و جایگاه آن را در قانون اساسی بسیار رفیع قرار داده است و دستگاه های مختلفی موظف به نظارت موردی و موضوعی شده اند.
وی بیان داشت: مجلس در راس دستگاه های نظارتی قرار دارد، سازمان بازرسی کل کشور نیز ماموریت ها و وظایف سنگینی را عهده دار است و شمولیت و گستردگی خاصی را دارد.
حجت الاسلام موسی پور بیان داشت: سازمان بازرسی با گذشت بیش از سی سال از عمر انقلاب رشد و بلوغ خاصی را یافته و در حال حاضر دارای ساختار محکم و ساز و کار مناسب برای نظارت است.
وی بودجه های این سازمان را برای اجرای درست وظایف محوله ناکافی خواند و گفت: تمام بودجه سازمان بازرسی کل کشور سی الی چهل میلیارد تومان است، با این وجود سعی همکاران ما در سازمان بازرسی رفع این نقیصه با بکار گیری تمام ابزارها است.
حجت الاسلام موسی پور ادامه داد: در طول چهار سال اخیر اقدامات بسیار خوبی انجام شده و شصت هزار بازرسی از دستگاه ها انجام و گزارش های بسیاری تهیه شده که به بخش های مختلف ارسال و سی و شش هزار پیشنهاد به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.
وی با تاکید بر این که تخصیص اعتبار لازم در عرصه نظارت و بازرسی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، گزارش آماری از اقدامات این سازمان و تخلفات و بازرسی های انجام شده ارائه کرد.
معاون برنامه ریزی و پارلمانی سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: امیدواریم با هدایت ها و حمایت های بزرگان دینی شاهد تقویت روحیه نظارت پذیری و قانون محوری در مسؤولان و دستگاه های اجرایی باشیم، اگر این روحیه ضعیف باشد و به سازمان های بازرسی به عنوان مچ گیر نگاه شود و روحیه نظارت پذیری و قانون محوری ضعیف باشد سیستم نظارتی نمی توانند کار چندانی انجام دهد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات