۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۶۲۱۶۹
مدیر حوزه:

باید تلاش کنیم کشور را به سلامت از پیچ تاریخی عبور دهیم

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: ما باید تلاش کنیم تا کشور را به خوبی از این پیچ تاریخی عبور داده و در مسیر مستقیم و الهی قرار دهیم.
آيت‌الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور عصر چهارشنبه در دیدار حبیب‌الله عسگر اولادی، نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: انفاق در راه خداوند بسیار مهم و با ارزش است و ما حوزویان هم به نوعی امدادگر هستیم.
وی افزود: وظیفه رسیدگی به ایتام آل محمد به حوزه‌های علمیه واگذار شده است و ما در این امر با کمیته امداد هم‌سو هستیم و از ایتام آل محمد در برابر انحرافات و سستی‌ها سرپرستی می‌کنیم همان‌گونه که کمیته امداد از لحاظ مادی و معنوی از آنها حمایت می کند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که حوزه‌های علمیه از ایتام آل محمد در برابر شیاطین و دشمنان حفاظت می‌کنند، اظهار داشت: حوزه های علمیه نمی‌گذارند دشمنان خللی در اعتقادات شیعیان ایجاد کنند و آنها را به انحراف و تباهی بکشند.
آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: کمیته امداد در تثبیت نظام بسیار کارساز بود و مدافع سرسختی برای انقلاب بوده و در برابر دشمنان و افرادی که رخنه کرده و بزرگ‌نمایی می‌کنند و محرومان را دستمایه‌ای برای رسیدن به اهداف خود کرده‌اند ایستادگی می‌کند.
وی با اشاره به این که فرزندان و افراد تحت پوشش بسیار هستند و تلاش کمیته امداد هم بر این است که آنها را به بهترین وجه حمایت و یاری کند، افزود: در اسلام چنین آمده که فقرا را چنان سرپرستی و مراقبت کنید که واجب‌الحج شوند و باید مبنای ما در یاری فقرا و مساکین برگرفته از اسلام و معارف اهل‌بیت(ع) باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) هم در مورد رسیدگی به فقرا سخنی دارد و فرموده حضرت این است که من از دنیای شما سه چیز را دوست دارم که این سه چیز انفاق در راه خدا، تلاوت قرآن و نگاه به چهره پیامبر(ص) است.
وی ابراز داشت: انفاق در راه خداوند به اندازه‌ای اهمیت دارد که حضرت زهرا(س) آن را در کنار تلاوت قرآن و نگاه به چهره پیامبر اکرم(ص) قرار داده است و به تعبیر دیگر آن را جزو اولین مواردی نام برده که دوست دارد، یعنی ابتدا انفاق در راه خداوند و بعد تلاوت قرآن و نگاه به چهره رسول‌الله.
آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: از معصوم(ع) هم نقل است که هر کار و خدمتی نسبت به شیعیان انجام شود مثل این است که به ما انجام شده است.
وی با بیان این‌که کشور با توجه به فشارها و تحریم‌های غرب در شرایط بسیار حساسی قرار دارد، گفت: مسأله پیچ تاریخی نکته بسیار مهمی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند و از مطالب ماندگار در تاریخ است و ما باید تلاش کنیم تا کشور را به خوبی از این پیچ تاریخی عبور دهیم.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: حرکت بسیار خوبی در کشور شروع شده است و امید داریم که همه این تلاش‌ها و حرکت‌ها نتیجه و خروجی خوبی داشته باشد و به گونه ای در مسیر انقلاب باشد و ما هم باید برای حفظ این انقلاب از جان و دل مایه بگذاریم.
وی با اشاره به این که امروز رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبری والا، بصیر، آگاه، رشید، هوشمند و تیزبین است و  بسیار قدرتمند ایستاده و کشور را هدایت می کند، ابراز داشت: ما هم باید به کمک چنین رهبری بشتابیم و پا به پای ایشان کشور را از بحران سیاسی و اقتصادی خارج کرده و این پیچ تاریخی را به یک مسیر مستقیم و الهی تبدیل کنیم.
آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: انقلاب ما به مدد خداوند استوار شده است و باید یقین داشته باشیم که همان‌گونه که خداوند و اولیای الهی با امدادهای خود انقلاب و نظام ما را یاری کرده‌اند بعد از این هم یاری خواهند کرد و کشور و انقلاب روند رو به رشدی را طی خواهد کرد.
وی در پایان با تسلیت به مردم زلزله‌زده بوشهر از تمام مسؤولان به ویژه کمیته امداد تقاضای مساعدت و یاری برای زلزله زده‌گان کرد و گفت: با توجه به گرمای زودرس هوا در مناطق جنوبی به ویژه بوشهر مردم با مشکلاتی مواجه شده‌اند که امیدوار هستیم امکانات رفاهی و سرمایشی بهتری تا زمان ساخته شدن سرپناهی برای افراد زلزله‌زده در اختیار این عزیزان قرار گیرد و کمی از رنج آنها بکاهد./907/پ202/ج
ارسال نظرات