۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۱۶۲۱۷۲
ولایتی:

بیداری انسانی تفکر مهاجم غرب است

خبرگزاری رسا ـ مشاور مقام معظم رهبری در اموربین الملل گفت: حمله به سوریه و اعزام مزدوران خشن و آدم کش به این کشور نشانه یاس دشمن از مقابله با بیداری اسلامی و گسترش اسلام و تفکر اسلامی است.
علي اکبر ولايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و رییس مجمع جهانی بیداری اسلامی عصر امروز چهارشنبه، در جمع مردم اصفهان، با اشاره به نیاز کشور ها و جوامع به آرمان ها برای تحقق پیشرفت و اهداف آنان، گفت: بیداری انسانی که تفکر مهاجم غرب است، نقطه مقابلی برای بیداری اسلامی است و معنای واقعی بیداری انسانی اومانیسم و مادی محوری است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: مقایسه کشورهای اروپایی و کشور های اسلامی کاملا اشتباه است، زیرا اروپا پیشرفت خود را در رویگردانی از مسیحیت به صورت اخص و دین بصورت اعم می داند اما کشور های اسلامی در زمانی که پیوند بیشتری با اسلام داشتند در اوج جوامع و تمدن های جهان از لحاظ علمی و اقتصادی بودند و پس از فاصله گرفتن از آرمان های اسلام و روبه رو شدن با تفکر غربی و اومانیستی از جرگه پیشرفت جهانی بازماندند.

 

وی با بیان این که تهاجم فرهنگی که از سوی غرب و نظام اومانیستی طراحی شده در واقع جنگ های صلیبی امروز است، ابراز داشت: در غرب به نام اومانیسم و مادی محوری انسان را به برده ماشین تبدیل کرده اند و تفکر های منحرف و خطرناک فرویدیسم و داروینیسم را اشاعه و گسترش دادند.

 

ولایتی گرایش به فلسفه فرویدیسم را سقوط به قعر انحراف و گسترش افکار منحرف را مبنای برنامه های ضد فرهنگی غرب دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران فقط احیای اسلام نبود بلکه احیای دین و مردمیت بود و علت وقوع جنگ تحمیلی علیه ایران، وجود ایران به عنوان یک کشور مستقل و ضد استکباری بوده و هدف دشمنان از ایجاد تنش و تفرقه در بین مسلمانان و جلوگیری از وحدت کشورهای اسلامی و ملت اسلامی برای مقابله با پیشرفت و قدرت گرفتن دیگر کشورهای اسلامی مانند ایران است.

 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همچنین با اشاره به دشمنی آمریکا و اسرائیل با سوریه خاطرنشان کرد: حمله به سوریه و اعزام مزدوران خشن و آدم کش به این کشور نشانه یاس دشمن از مقابله با بیداری اسلامی و گسترش اسلام و تفکر اسلامی است و اینکه می گویند در سوریه در واقع تقابل بین ایران و آمریکاست تا حدودی صحیح است، زیرا باید از نفوذ دشمن به مرزهای کشور و ایجاد جنگ در مرزهای کشور جلوگیری نمود و باید دشمن را در جایی دور تر از سرزمین خود شکست بدهیم. /939/پ201/س

ارسال نظرات