۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۱۶۲۱۸۲

رسوایی دیگری برای دولت ایالات متحده

خبرگزاری رسا _ بر اساس نتیجه تحقیق گروه پروژه ی قانون اساسی آمریکا، بلند پایه ترین مقامات دولت مسئول شکنجه زندانیان هستند.
دولت آمريکا اقدام به شکنجه مضنونان تروريستي کرده است

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری، به بررسی و تحلیل نتیجه تحقیقات گروه پروژه ی قانون اساسی آمریکا در خصوص شکنجه زندانیان مظنون به دست داشتن در حادثه 11 سپتامبر در زمان ریاست جمهوری جرج پوش پرداخت.


گفتنی است این گروه در خصوص شکنجه زندانیان در زندانهای عراق، افغان
ستان و گوانتانامو تحقیق کرده است.


گروه پروژه قانون اساسی رسما اعلام کرد که دولت وقت ایالات متحده،اقدام به شکنجه بسیاری از مظنونین نموده است.

لازم به ذکر است  جرج بوش در زمان ریاست جمهوریش بارها گفته بود که دولتش کسی را شکنجه نمی کند و به تعهدات بین المللی پایبند است، اما اظهارات  دیک چینی معاون وی در این خصوص بسیار تامل برانگیز است. وی مدعی شده بود  که  شیوه شکنجه ، پس از شکست سایر تلاش هایی بوده که در مورد تروریست های مقاوم  به کارگرفته شده است. این شیوه ها قانونی، ضروری، موجه و البته کار درستی بوده است.


معاون جرج بوش در حالی این شکنجه های وحشتناک را موثر دانسته  است که بر اساس تحقیقات گروه پروژه ی قانون اساسی آمریکا، هیچ شاهدی از اینکه شیوه های خشن بازجویی موجب کسب اطلاعات ارزشمندی شده باشد، وجود ندارد.


کمیته اطلاعات سنای آمریکا نیز پیشتر و در ماه دسامبر پس از تحقیقات مفصل در همین خصوص گفته بود که آن شیوه های شکنجه، یک اشتباه وحشتناک بوده است./9161/خ

ارسال نظرات