۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۱۶۲۲۰۷
حجت الاسلام مومنی:

مسؤولان ولایت‌پذیری خود را در عمل ثابت کنند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی گفت: مسؤولان نمی‌خواهد نامه‌نگاری کنند و بگویند ما مطیع هستیم، بلکه این ولایت‌پذیری را در عمل نشان بدهید، فرزند و نسل امام کسی است که حرف امام(ره) برایش نصب العین باشد.
حجت الاسلام سيد حسين مومني
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی، کارشناس و مبلغ حوزوی در یادواره 126 شهید مدرسه امام محمدباقر(ع) که چهارشنبه شب در این مدرسه برگزار شد، گفت: برخی افراد باید ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری را از حضرت فاطمه(س) یاد بگیرند، زمانی که دو خلیفه برای عیادت حضرت فاطمه(س) آمدند، ایشان راضی نبودند، اما گفتند من مطیع حضرت علی(ع) هستم.
وی افزود: برای حضرت عباس(ع) نیز دو بار امان‌نامه آوردند، اما ایشان نپذیرفت و همچنان نسبت به امام حسین(ع) ولایت‌پذیری داشت، برخی قلب ولایی‌شان متوقف شده و باید به آن یک شوک وارد کرد.
کارشناس و مبلغ حوزوی با انتقاد از وضعیت فرهنگی جامعه خاطرنشان کرد: پیش از این وقتی یک شهید تشییع می‌شد، همه متحول می‌شدند، اما امروز دیده می‌شود که شهدای بسیاری تشییع و تدفین می‌شود، اما در جامعه آن تحول لازم به چشم نمی‌خورد.
وی با اشاره به نمونه‌های بالای ولایت‌پذیری ادامه داد: حضرت عباس(ع) در عاشورا اجازه جنگ از امام حسین(ع) نگرفت و برای همین هم نجنگید، تکلیف حضرت عباس(ع) آب آوردن بود، حضرت عباس(ع) در این هنگام سه بار سر بالا آورد و از خداوند درخواست آب کرد.
حجت‌الاسلام مؤمنی با بیان این‌که ولایت‌پذیران نه تطمیع و نه تهدید در آنان مؤثر است و از جنگ خسته نمی‌شوند، گفت: در زمان پذیرش قطعنامه فشارهای بسیاری به نظام اسلامی وارد شد، وقتی در جبهه اعلام کردند که قطعنامه پذیرفته شده است، همه شروع به گریه و زاری کردند.
وی ابراز داشت: مسؤولان نمی‌خواهد نامه‌نگاری کنند و بگویند ما مطیع هستیم، بلکه این ولایت‌پذیری را در عمل نشان بدهید، فرزند و نسل امام کسی است که حرف امام(ره) برایش نصب العین باشد.
کارشناس و مبلغ حوزوی با تأکید بر این نکته که نباید یادواره‌ها به مجلس ختم و ترحیم تبدیل شود، بیان داشت: باید دانست که ملاک حال فعلی افراد است، امام گاه در برخی موارد افرادی را بنا به مصلحتی تأیید یا از آنان تعریف کردند.
وی ادامه داد:‌ شهدا تأکید کردند که پشتیبان ولایت‌فقیه باشید، برخی مسؤولان مدعی ولایت‌مداری باید ولایت‌مداری را از مادران شهدا و شهدا یاد بگیرند، برخی مادران شهید بی‌ادعای بی‌ادعا بودند./914/پ202/ع
ارسال نظرات