۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۶۲۲۱۵

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت 29فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق ارتش از مراحل ساخت و تهیه پویانمایی زندگینامه شهید صیاد شیرازی بازدید کرد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، این انیمیشن به عنوان «قصه های بهمن» در واحد  پویانمایی صدا و سیمای خراسان رضوی  و در 13 قسمت 11 دقیقه ای تولید شده است.

 

 حجت الاسلام  علی نهاوندی، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در این مراسم، گفت: رسانه ملی تلاش می کند، قهرمانان و ایثارگران دوران دفاع مقدس را در قالب فیلم، سریال و انیمیشن، هر چه بهتر به جامعه  به ویژه  نسل جوان معرفی کند.

 

وی فزود: در انیمیشن «قصه های بهمن»  بخشی از زندگی شهید صیاد شیرازی  شامل دو برهه زندگی آن شهید مربوط به دوران انقلاب اسلامی و  حضور  شهید به عنوان فرمانده غرب کشور از نگاه نوجوانی به نام بهمن روایت  می شود.

 

 سرتیپ دوم ستاد، تارخ، فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش هم با بیان این که شهید صیاد شیرازی الگویی برای همه نظامیان و حتی قشرهای مختلف مردم است، از حمایت ارتش در تولید برنامه های فرهنگی و رسانه ای خبر داد.

 

وی گفت: از نظر  امکانات، تجهیزات  و پشتیبانی، قرارگاه منطقه شمال شرق آمادگی دارد با دریافت فیلمنامه آثار مرتبط با دوران دفاع مقدس از ساخت چنین برنامه هایی پس از تأیید در بخش رسانه ای ارتش در تهران حمایت کند.

گفتنی است  در حال حاضر 6 قسمت از 13 قسمت  این انیمیشن  تولید  و بقیه قسمت ها  در دست تولید است.

 

ششمین دوره از سلسله مسابقات تفسیر مطهر در جامعه المصطفی مشهد برگزار می شود

ششمین دوره از سلسله مسابقات تفسیر مطهر به همت اداره قرآن و حدیث معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع آموزش عالی مشهد برگزار می شود.

 

منبع آزمون این دوره، کتاب «آشنایی با قرآن» جلد ششم( تفسیر سوره های الرحمن، واقعه، حدید، حشر و ممتحنه) پنجشنبه 19 اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز ظهر در سالن اجتماعات مجتمع آموزش عالی مشهد برگزار خواهد شد.

 

لازم به ذکر است، وجه کتاب در هنگام ثبت نام اخذ و پس از شرکت در آزمون 50 درصد آن عودت خواهد شد. همچنین به پنج نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه هدایایی تقدیم خواهد شد.

 

مسابقه وبلاگ نویسی صدف آفرینش ویژه میلاد حضرت زهرا(س)

مسابقه وبلاگ نویسی صدف آفرینش ویژه میلاد حضرت زهرا (س) از سوی اداره فرهنگی تربیتی مدرسه تخصصی خواهران مجتمع آموزش عالی مشهد برگزار می شود.

 

سیمای حضرت زهرا (س) در قرآن و روایات، قطعه ادبی، داستان و شعر از عناوین این مسابقه هستند.

 

علاقه‎مندان می توانند جهت شرکت در این مسابقه آثار خود را تا تاریخ 31 اردیبهشت ماه به اداره فرهنگی تربیتی مدرسه تخصصی خواهران تحویل دهند.

 

سلسله مسابقات از شهادت تا ولادت حضرت زهرا(س)

مدرسه تخصصی خواهران مجتمع آموزش عالی مشهد، سلسله مسابقات از شهادت تا ولادت حضرت زهرا(س) را با موضوعات«بلاغ فاطمی، جهان فاطمی، پیام فاطمی» برگزار می کند.

 

قابل توجه این که مسابقه بلاغ فاطمی در قالب 10 دقیقه سخنرانی در تاریخ هشت اردیبهشت ماه، مسابقه جهان فاطمی در قالب مسابقه چهارگزینه ای پیرامون سخنرانی دکتر حسن رحیم پور ازغدی با موضوع«فاطمه جهانی سیده نساء العالمین» و مسابقه پیام فاطمی با محوریت خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) 18 اردیبهشت ماه سال جاری در روز میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) برگزار می شود.

 

لازم به ذکر است، مهلت ثبت نام در این مسابقات تا پنجم اردیبهشت ماه است و علاقه‎مندان می توانند جهت دریافت نمونه کاربرگ داوری، دریافت سی دی و انجام ثبت نام، به واحد قرآن و حدیث اداره فرهنگی تربیتی مدرسه تخصصی خواهران مراجعه کنند.

 

مسابقه کتابخوانی سیری در سیره حضرت زهرا(س)

  اداره امور خانواده جامعه المصطفی مشهد، مسابقه کتاب خوانی ویژه همسران طلاب را از کتاب  «سیری در سیره حضرت  فاطمه الزهرا(س)»  از 26 فروردین تا هشتم اردیبهشت ماه برگزار می کند. علاقه‎مندان می توانند جهت دریافت سوالات، به اداره امور خانواده شیرازی 17، مهدیه مرحوم عابدزاده مراجعه و یا جهت اطلاعات بیشتر با تلفن2241220-0511 تماس بگیرند.

نتایج همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) اعلام و به برگزیدگان جوایزی به رسم یادبود اهدا می شود.

 

نشست «آسیب‌شناسی ترجمه‌‌های قرآن کریم»

سومین نشست پرسش و پاسخ علمی با موضوع «آسیب‌شناسی ترجمه‌‌های قرآن کریم» به همت انجمن علمی، پژوهشی تفسیر و علوم قرآن معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی مشهد برگزار می شود.

 

این نشست که با حضور دکتر سیدحسین سیدی، استاد جامعه المصطفی مشهد و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی، با هدف نقد و بررسی برخی ترجمه‌های قرآن کریم و آسیب‌های ترجمه قرآن کریم و پاسخگویی به سؤالات شرکت‌کنندگان امروز پنجشنبه 29 فروردین ماه ساعت 11 صبح در محل ساختمان مرکزی، اتاق ریاست برگزار می شود.

 

گفتنی است دو نشست‌ قبلی این انجمن، با موضوع «آفرینش انسان» و با حضور حجت‌الاسلام سیدحسین هاشمی رییس انجمن قرآن و حدیث معاونت پژوهش المصطفی مشهد برگزار شده است./930/د101/ب

ارسال نظرات