۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۶۲۲۱۶
در قم؛

نوزدهمین یادواره 126 شهید مدرسه علمیه امام محمد باقر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) از سال 74 در پایان فروردین ماه شاهد برگزاری یادواره 126 شهید این مدرسه است، طلابی که در هنگامه نبرد رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بریدند و سبک‌بالانه به میهمانی عرشیان رفتند.
يادواره شهداي روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارشنبه شب، در دومین شب یادواره 126 شهید مدرسه امام محمدباقر(ع) برگزار و یاد و خاطره شهدای این مدرسه گرامی داشته شد، هر ساله از سال 63 تا کنون 3 هزار و800 نفر ازاین مدرسه فارغ التحصیل شده اند، که همه ساله در ایام برگزاری یادواره شهدا به صورت خانوادگی در این مدرسه گردهم می آیند.
برپایی نمایشگاه عکس شهدای روحانی و ایجاد فضایی نمادین از جبهه‌های جنگ تحمیلی حال و هوای ویژه‌ای به این مراسم بخشیده بود، در کنار این مراسم نشریه مرآة(نشریه داخلی مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع)) ویژه‌نامه‌ای برای این یادواره منتشر کرده بود.
طلاب روحیه جهادگری داشته باشند
در شب اول این یادواره حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که رسالت بشر خودسازی و خودحفاظتی است، اظهار داشت: نخست و پایان همه امور مادی با هم فرق دارند و تنها خداوند متعال است که نخست و پایانش یکی است، جلال خدا فوق درک ما است.
وی با بیان این که علما هر چند در میدان جنگ نیستند اما امکان شهود برای آنها است و شهید هستند، اظهار داشت: کسانی که ایمان واقعی دارند شهید هستند، اگر شهدا نبودند یقینا امنیتی در کشور نبوده و ما نمیتوانستیم به این راحتی به برپایی مراسم عزاداری برای ائمه(ع) بپردازیم.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: خوشبختانه طلاب نسبت به تمام اصناف بالاترین قربانی را داده و هنوز هم آمادگی برای قربانی شدن میان طلاب و علما بیشتر از دیگران است؛ جامعه ای که جوانان در آن عاشق شهادت باشند از مشکلات نمیترسد، ملتی که شجاعت دارند، نمیترسند و تن به هر بلایی در راه دین میدهند و نمیگذارند فتنه منعقد شود.
وی با بیان این که طلاب باید بصیرت، ایمان و روحیه جهادگری داشته باشند، اظهار داشت: جبهه جنگ نرم آموزش ویژه میخواهد، نورانیت میطلبد و این کار بر طلاب روا بوده و مردم از آنها انتظار دارند؛ افراد نباید بنشینند تا دشمن بیاید کنار خانه ها و آنجا بخواهند دفاع کنند.
همچنین شب اول این مراسم با مداحی حاج علی مالکی و خاطره‌گویی جانباز جبهه‌های جنگ علی درستی ادامه یافت.
شهدا گفتند پشتیبان ولایت فقیه باشید
سخنران شب دوم این یادواره حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی، کارشناس و مبلغ دینی بود، وی در این مراسم با انتقاد از وضعیت فرهنگی جامعه خاطرنشان کرد: پیش از این وقتی یک شهید تشییع می‌شد، همه متحول می‌شدند، اما امروز دیده می‌شود که شهدای بسیاری تشییع و تدفین می‌شود، اما در جامعه آن تحول لازم به چشم نمی‌خورد.
وی ادامه داد:‌ شهدا تأکید کردند که پشتیبان ولایت‌فقیه باشید، برخی مسؤولان مدعی ولایت‌مداری باید ولایت‌مداری را از مادران شهدا و شهدا یاد بگیرند، برخی مادران شهید بی‌ادعای بی‌ادعا بودند.
اعزام هر هفته‌ای نیرو به جبهه‌های جنگ از مدرسه امام محمدباقر
گفتنی است از مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) هر هفته به مناطق جنگی نیرو اعزام می‌شده است و این مدرسه از نظر اعزام نیرو در جایگاه دوم و پس از مدرسه علمیه فیضیه قرار دارد.
همچنین از میان 126 شهید این مدرسه 110 نفر از این روحانیان در مدرسه دارای حجره بودند، به طوری که از میان 88 حجره این مدرسه 68 حجره متعلق به شهدای روحانی این مدرسه است، که از این میان 20 حجره به دو شهید و پنج حجره به سه شهید اختصاص داشته است.
برپایی این یادواره به صورت خودجوش و به همت طلاب این مدرسه صورت گرفته است، این یادواره از سال 74 هر ساله برگزار می‌شود، در حال حاضر 230 طلبه در این مدرسه در پایه‌های یک تا ششم مشغول تحصیل هستند./914/پ202/پ
ارسال نظرات