۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۶۲۲۳۳
استاد حوزه علمیه آمل:

ترویج وحدت زمینه ساز حرکت های اساسی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که ترویج وحدت زمینه ساز حرکت های اساسی در جامعه است، خاطرنشان کرد: وقتی وحدت فکری و روح واحد توحیدی در جامعه رواج پیدا کند آن زمان است که امت واحده ایجاد می شود.
حجت الاسلام محمد امين براتي

حجت الاسلام محمدامین براتی، استاد حوزه علمیه آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که توجه به حضرت فاطمه زهرا(س) انسان را نورانی کرده و او را به مراتب والا می رساند، گفت: هر چه به امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) نزدیک تر شویم نورانی تر شده و با خطاهای کم تری مواجه می شویم.

 

وی با اشاره به این که هر کس روح خود را تقویت کند به مراتب ارزنده عشق و بندگی دست خواهد یافت، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا خود را به نحو شایسته ای به اهل بیت معصومین(ع) نزدیک کند که ثمرات ارزنده آن را مشاهده خواهد کرد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که ارزش و مقام زن در راستای تربیت انسان اساسی تر از مرد است، خاطرنشان کرد: زن انسان را در کانون وجودش تربیت کرده و زمینه ساز تعالی او می شود.

 

حجت الاسلام براتی با بیان این که زن آیینه جمال حق است، گفت: کوثر قدرشناسی می خواهد و خدای عالم حضرت فاطمه زهرا(س) را عامل زندگانی بشر قرار داد.

 

وی با اشاره به این که دین دانشگاهی است که زن باید تداوم یافته و افرادی به مانند زهرای اطهر به وجود آیند، گفت: امام زمان(عج) فرمود که الگوی زندگی من حضرت زهرا(س) است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که وجود مادر در خانواده نقش کمالی انسان را دارد، بیان داشت: وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی تمام عیار رعایت حقوق خانوادگی بوده است که باید تعالیم و سیره ارزنده این بانوی بزرگوار در جامعه ترویج شود.

 

حجت الاسلام براتی با تاکید بر این که ترویج وحدت زمینه ساز حرکت های اساسی در جامعه است، خاطرنشان کرد: وقتی وحدت فکری و روح واحد توحیدی در جامعه رواج پیدا کند آن زمان است که امت واحده ایجاد می شود.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که وحدت امری ارزنده است که همگان باید نسبت به آن توجه داشته باشند، گفت: وحدت باید به نحوی شایسته در بین آحاد جامعه وجود داشته و انسان را به سمت الله تعالی سوق دهد./950/ت302/ب

ارسال نظرات