۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۶۲۲۸۰

اتحاد مسلمانان،‌ خطری برای استکبار جهانی است

خبرگزری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت:‌ دشمن خطر همدلی و اتحاد مسلمانان را از گذشته فهمیده و برای از بین بردن آن تلاش‌های زیادی داشته است، به گونه‌ای که بر اساس این تلاش‌ها، امروز‌ شاهد بروز برخی اختلافات هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي، توليت آستان مقدس قم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار حسن شِمَری، وزیر دادگستری عراق که در حرم مطهر برگزار شد،‌ گفت:‌ بر اساس آموزه‌های دینی و سیره نبی مکرم اسلام و ائمه معصوم(ع)، تمامی ما مسلمانان دارای پیکره واحدی هستیم.
وی با اشاره به تلاش گسترده دشمنان در جداسازی مسلمانان در قرن‌های گذشته، اظهار داشت: دشمن خطر این همدلی را از گذشته فهمیده و برای از بین بردن آن تلاش‌های زیادی داشته است، به گونه‌ای که بر اساس این تلاش‌های استکباری، میان مسلمانان جدایی ایجاد شده است.
تولیت آستان مقدس قم افزود: توطئه دیگر دشمنان علیه مسلمانان، در مقابل هم قرار دادن آنها، به بهانه‌های مختلف است که امروز این مسأله در سوریه اتفاق افتاده و مسلمانان در مقابل هم قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به فائق آمدن جمهوری اسلامی ایران بر این مشکلات، به برکت رهبری و خون شهیدان گفت: امید است مسلمانان با شناخت این توطئه‌های دشمنان، آشتی و اتحاد را در جهان اسلام ایجاد کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: ملت‌های مسلمان، به ویژه کشورهایی چون عراق،‌ بحرین و سوریه که امروز شاهد محنت‌هایی هستند،‌ باید با بصیرت و استقامت و توجه به وعده پیروزی خداوند،‌ از این مشکلات به وجود آمده عبور کنند.
وی در پایان با ابراز امیدواری از هرچه بیشترشدن ارتباطات میان دو ملت ایران و عراق اظهار داشت: رهبر، دولت، مجلس و ملت ایران نظر مثبتی به عراق دارند که امید است در آینده شاهد ارتباط عمیق‌تر این دو کشور باشیم./907/د102/پ
ارسال نظرات