۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۶۲۳۲۱

اجرای طرح شاخص‌شناسی عرفان اصیل اسلامی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازه زمانی اجرا شدن طرح طرح شاخص شناسی عرفان اصیل اسلامی در استان گفت: این طرح از اول اردیبهشت ماه تا اسفندماه سال جاری به صورت دوهفتگی و در بیست جلسه اجرا خواهد شد.
گنجي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري

حسین گنجی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد گفت: در عالم سلوک عرفانی، تلاش ها برای آن است که انسان از دلبستگی های فانی و خودخواهی هایش جدا شده و با آگاهی و معرفتی مبتنی بر معارف حقه و با عنایت و دستگیری سالکان و اصل مسیر رشد و تعالی را به دور از انحراف و اوهام و انحطاط بپیماید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که عرفان های نوظهور از مظاهر جنگ نرم هستند، اظهار داشت: امروزه در سایه برخی غفلت ها و کم کاری ها و با استفاده از پاره ای کاستی ها و خلأ ها در پاسخ گویی منسجم و فراگیر به نیازهای معرفتی جامعه اسلامی، شماری از فرق، تشکل ها، جریانات و جنبش های نوپدید با پوشش مسائل عرفانی و معنوی، مجال آن یافته اند که به عنوان شعاعی از تهاجم فرهنگی وارد عمل شده و معارف حقه دینی و ارزش های اساسی و بنیادین نظام اسلامی را به چالش بطلبند.

وی از اجرای طرح استانی «شاخص شناسی عرفان اصیل اسلامی» در برابر این تهاجم فرهنگی در قالب شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و افزود: به صورت آگاهانه و تعهدی از کاربرد واژگان حساسیت برانگیز مانند مقابله و انحراف اجتناب شده و در مقابل بر تبیین شاخص ها از منظر دین تأکید شده تا با معرفی شاخص های مبتنی بر معارف حقه، امکان نقد و بررسی نحله های انحرافی عرفان نمای دروغین در مسیری منطقی نیز فراهم شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری مهم ترین هدف این طرح را شناخت و معرفی شاخص های عرفان در استان معرفی کرد و ادامه داد: پاسخ گویی به شبهات رایج در حوزه رویکردهای عرفانی و آشنایی با تکالیف فرهنگی در مواجهه با جریان ها و نحله های انحرافی نیز در قالب این طرح اجرا خواهد شد.

گنجی خاطرنشان کرد: تبیین جایگاه عرفان حقیقی در آموزه های دینی، تدوین برنامه اجرایی در حوزه دانش افزایی پیرامون موضوع، دعوت از استادان برجسته کشوری برای ارائه مطالب نشست های عرفان و دین در استان و ایجاد حساسیت لازم در جامعه هدف در برابر عرفان های کاذب از مهم ترین سیاست های اجرایی این طرح در استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازه  زمانی اجرا شدن طرح در استان گفت: این طرح از اول اردیبهشت ماه تا اسفندماه سال جاری به صورت دوهفتگی و در بیست جلسه اجرا خواهد شد./9457/پ202/س

ارسال نظرات