۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۶۲۳۲۷
لنکرانی در ساری:

برخی با طنازی سیاسی به دنبال آرای خاکستری هستند

خبرگزاری رسا ـ باقری لنکرانی با انتقاد از افرادی که به دنبال آرای خاکستری هستند،‌ گفت: اگر افرادی تصور می کنند با حرف های دو پهلو، طنازی های سیاسی و حرف های دل خوش کن می توانند آرای خاکستری را جمع کنند در اشتباه هستند.
باقري لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، کامران باقری لنکرانی، سخنگوی جبهه پایداری امروز در مسجد شکوهی ساری با اشاره به پیشرفت و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در 35 سال گذشته، گفت: این پیشرفت ها در سایه خودباوری و تکیه بر دانش بومی حاصل شده است.

 

لنکرانی ادامه داد: اهمیت این دستاوردها وقتی روشن تر می شود که در 35 سال اخیر هیچ حمایتی از کشورهای بیگانه نداشته و حتی درگیر چالش های جنگ، تحریم و فشارهای دشمنان بودیم.

 

وی ادامه داد: با وجود همه این مشکلات امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش های مختلف پیشرفت بزرگی داشته و البته مشکلاتی هم داریم که یکی از آنها مباحث اقتصادی، فشار گرانی و تورم است.

 

لنکرانی ادامه داد: افزون بر مسائل اقتصادی، در عرصه فرهنگی، تقویت باورهای دینی و مسائلی در توزیع ثروت و پیشبرد عدالت اجتماعی با آن گریبان گیر هستیم.

 

وی با بیان این که عده ای می خواهند وجود مشکلات را به مقاومت و پایداری ملت ایران به ارزش ها وابسته کنند، ادامه داد: آنها تلاش می کنند تا در جامعه عنوان کنند که اگر می خواهیم از این مشکلات رهایی یابیم باید از آرمان ها، ارزش ها و باورهای دینی دست بکشیم.

 

لنکرانی با بیان این که عده ای با تبدیل گفتمان مقاومت به دنبال گفتمان مذلت، سازش و سر سپردگی در برابر استکبار هستند، ادامه داد: این استدلال غلط است یک باغ سبزی باز شده است؛ اگر آمریک توان حل معضلات اقتصادی را داشت مشکلات اقتصادی خود را حل می کرد.

 

وی ادامه داد: همه تلاش دشمن در دو سال گذشته این بود تا با افزایش فشار بر ملت ایران آنها را نسبت به آرمان های اصیل انقلابی بی تفاوت کرده و در جهت معکوس هدایت کند.

 

لنکرانی با بیان این که دشمن در ترویج این عقیده از هیچ کوششی فروگدار نکرده است، ادامه داد: متأسفانه در داخل نیز برخی ها به این مسائل دامن می زنند.

 

تکیه به نفت مهم ترین مشکل اقتصاد ایران است

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مهم ترین مشکل ما در حوزه اقتصادی تکیه به نفت است، ادامه داد: ما باید وابستگی های خود را به نفت به حداقل برسانیم تا دچار مشکلات این چنینی نشویم.

 

سخنگوی جبهه پایداری با بیان این که تعامل ما با دنیا نباید از نگاه دست پایین و با مذلت و سازش باشد، ادامه داد: این نگاه باید مبتنی بر ظرفیت بالای ملت ایران باشد.

 

وی ادامه داد: متاسفیم که در مجموعه سیاسیون کشور عده ای پنهان و آشکار مساله سازش و مذاکره مستقیم و دست کشیدن از اصول و ارزش ها را بیان می کنند که خودشان پرچمدار ارزش ها و گفتمان بودند.

 

وی ادامه داد: باید راه برون رفت کشور از مشکلات را پیدا کنیم و با تاکید بر اصول و ارزش های دینی، مبانی داخلی، راه حل بومی و بهره گیری از ظرفیت های ملت ایران مشکلات را حل کنیم.

 حماسه آفرینی کار افرادی که به دنبال سازش هستند نیست

لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، گفت: حماسه آفرینی در عرصه سیاسی و اقتصادی کار کسانی که حرف های دو پهلو می زنند و به دنبال سازش هستند و کسانی که برخلاف دیروزشان امروز به دنبال مذاکره هستند و همچنین کسانی که راه حل آنها دوری از ارزش ها و باورها است نخواهد بود، بلکه حماسه سازی برای آدم های مؤمن و معتقدی است که با عمق جان ظرفیت های این ملت را باور دارند.

 

وی با بیان این که مسؤولان باید آینده نگری داشته باشند و جلوی روزنه ها را بگیرند تا مشکلات به وجود نیاید، ادامه داد: قوای محترم برای حل معضلات مردم باید تلاش و از ظرفیت ها برای مشکلات کشور استفاده کنند؛ متاسفانه برخی ها به دنبال کاندیدا کردن این و آن هستند و به کارهایی که در حیطه آنان نیست می پردازند.

 

وی ادامه داد: خیلی بد است که کسی از ابزاری که در اختیار دارد در هر قوه ای به جای حل مشکلات مردم برای مبارزات سیاسی و انتخاباتی استفاده کند و این از نظر ما تلخ است.

 

لنکرانی ادامه داد: چه گردهمایی های صد هزار نفری در ورزشگاه آزادی و دادن مدال افتخار به رفیق و دوست و چه استیضاح و  رد لوایح این مسائل در پیشگاه ملت ایران مورد انتقاد و گلایه است.

 

لنکرانی تصریح کرد: باید از تنش دوری کنیم و زمینه حماسه آفرینی مردم را در انتخابات فراهم کنیم.

 

با تعدد کاندیداها مخالف نیستیم، با عدم شفافیت مخالفیم

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در جبهه پایداری یک فهرست کوتاه شده داریم که بنده، آقای جلیلی و فتاح بودند، ادامه داد: هر سه نفر اعلام کردیم که علاقه شخصی برای حضور نداریم و تصمیم گرفتیم هر کدام به عنوان کاندیدای مورد نظر جبهه انتخاب شد دیگران او را یاری کنند.

 

لنکرانی با بیان این که ما با تعدد کاندیدا مخالف نیستیم، گفت: ما با عدم شفافیت مخالف هستیم و هر کسی می تواند در این صحنه حاضر شود و آنچه که موجب نگرانی است عدم شفافیت است.

 

وی با بیان این که عده ای به دنبال کسب آرای خاکستری هستند، گفت: اگر با حرف های دو پهلو، طنازی های سیاسی و حرف های دل خوش کن حتی آرای خاکستری مردم را جمع کنند خیلی اشتباه می کنند و مردم ایران از هر گروه که باشند مهم ترین چیز برای آنان صداقت و شفافیت است.

 

لنکرانی در پایان سخنان خود با بیان این که در جبهه پایداری به جمع بندی و  اجماع نهایی رسیدیم، گفت: هفته آینده به طور رسمی کاندیدای مورد حمایت جبهه را اعلام خواهیم کرد./950/پ201/ج

ارسال نظرات