۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۶۲۳۴۶
پژوهشگر تاریخ و دفاع مقدس:

انقلاب اسلامی نیاز به یک فرماندهی کل قوای فرهنگی دارد

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و پژوهشگر تاریخ و دفاع مقدس نبود زیرساخت‌های فرهنگی، عدم توجه به نیروی انسانی و فقدان یک هم‌افزایی فرهنگی در طول سی و چهار سال انقلاب اسلامی را مهم‌ترین مشکل فرهنگی امروز ارزیابی کرد و گفت: بودجه‌های ناچیزی در اختیار بخش‌های فرهنگی است بودجه بسیار کمتر از مقدار موردنیاز است.
سيد عباس فاطمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدعباس فاطمی، نویسنده و پژوهشگر تاریخ و دفاع مقدس عصر امروز پنج شنبه بیست و نهم فروردین ماه در نشست «آسیب شناسی فرهنگی 34 ساله انقلاب اسلامی» در مرکز فرهنگی سیدالشهدا(ع) تهران با اشاره به این‌که سیاست‌های فرهنگی ما در طول سی‌وپنج سال انقلاب اسلامی استمرار نداشته است گفت: البته با لطف خدا امام خمینی(ره) انقلاب را با فرهنگ به‌وجود آورد و حرکتش فرهنگی بود و در مساجد، مدارس دینی و دانشگاه‌ها جوانانی را تربیت کرد که موفق شدند این انقلاب را به پیروزی برسانند.

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری از سال 69 یا 70 موضوع تهاجم فرهنگی، سپس بحث شبیخون فرهنگی و پس از آن هم جنگ نرم را مطرح کردند، بیان داشت: نبود زیرساخت‌های فرهنگی، عدم توجه به نیروی انسانی و فقدان یک هم‌افزایی فرهنگی در طول سی و چهار سال انقلاب اسلامی مهم‌ترین مشکل فرهنگی کشور است.

این نویسنده و پژوهشگر تاریخ و دفاع مقدس عنوان داشت: انقلاب اسلامی بدون حاکمیت حزبی به پیروزی رسید و از لحظه اول پیروزی جامعه دو دسته شد که یکی نیروهایی بودند که برای حفظ انقلاب به کردستان رفتند و در میان آنها جمع زیادی از دانشجویان بودند و دسته دیگر نیروهای نفوذی بودند که تیپ‌های انقلابی داشتند که در کارنامه‌شان یک‌ساعت حضور در دفاع مقدس وجود ندارد.

مدیرکل طرح و برنامه سیمای جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: دسته دوم به دانشگاه رفته و مدارج علمی را کسب کردند و به مرور وارد عرصه‌های مدیریتی شدند و برخی از آنها هم به ثروت اندوزی پرداختند.

فاطمی با بیان این‌که امام خمینی(ره) در جریان انقلاب فرهنگی و ساختار آموزش عالی کشور دغدغه‌های بزرگی داشت گفت: انقلاب اسلامی نیاز به یک فرماندهی کل قوای فرهنگی دارد.

وی عنوان داشت: بودجه‌های ناچیزی در اختیار بخش‌های فرهنگی است بودجه بسیار کمتر از مقدار موردنیاز است./956/پ202/ص

ارسال نظرات