۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۱۶۲۳۵۲
علی مطهری:

خط قرمز بودن کابینه با عدالت سازگار نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در نظام اسلامی همه در برابر قانون یکسان هستند، گفت: در نظام دینی خط قرمزی وجود ندارد و همگان در برابر دستگاه قضا یکسان هستند.
علي مطهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در  یادواره سردار شهید رمضانعلی موسی زاد که در مسجد گرجی پایین برگزار شد، با اشاره به این که یکی از شعارهای ما در انقلاب استقلال بود خاطر نشان کرد: ما استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می خواستیم که استقلال فرهنگی در رأس همه آنها بوده است.

 

وی با بیان این که ما در استقلال سیاسی تنها کشوری هستیم که استقلال سیاسی داریم و هیچ کشوری نمی تواند برای ما تصمیم بگیرد، افزود: اما استقلال فرهنگی در اولویت است چرا که ارزش ها، فرهنگ، اصالت و همه منویات جامعه اسلامی ما در گرو فرهنگ ما است.

 

مطهری گفت: اسلام دین اخوت و برادری و مساوات است و جامعه ما نیز پیوند عدلت و اخوت و معنویت است و در این میدان مسابقه هر که تلاش بیشتری کند موفقیت بیشتری کسب خواهد کرد.

 

وی با بیان این که عدالت قضایی نیز یعنی این که همه در برابر قانون یکسان باشند و فرقی برای کسی که ضعیف و ناتوان است و کسی که توانمند است در دستگاه قضایی وجود نداشته باشد، ادامه داد: اما متأسفانه گاهی در کشور مشاهده می کنیم که حرف هایی زده می شود که با عدالت سازگار نیست و به طور مثال رییس جمهور می گوید: خط قرمز ما کابینه است یعنی اینکه همه جایی می توانید رسیدگی کنید به استثنای کابینه و نباید در کابینه وارد شوید و به آن رسیدگی کنید.

 

مطهری اضافه کرد: باید به آرمان های انقلاب در همه جهت ها توجه کنیم تا سعادت واقعی حاصل شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آفت های انقلاب اسلامی گفت: نفوذ اندیشه بیگانه، تجدد گرایی افراطی، ناتوان گذاشتن جامعه، رخنه فرصت طلبان، ابهام در طرح های آینده  و آفت از نوع اینکه اخلاص نداشته باشیم از مهم ترین آفت های انقلاب است که باید به آن توجه شود.

 

مطهری گفت: ما در شرایط حساسی قرار داریم که باید به هوش باشیم و آگاهانه عمل کنیم و مراقب فرصت طلبان باشیم تا پیام شهدا بدرستی در انقلاب و برای جوانان تبیین شود. کار روحانیت بسیار سنگین تراست و باید مراقب توطئه های مختلف دشمنان داخلی و خارجی و دوست و دشمن باشند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: شاید برخی ها امروز اندیشه هایی را وارد انقلاب کنند که جزء اسلام نیست و خوشبختانه علما و روحانیت بدرستی به این مسائل واقفند و وارد عمل می شوند.

 

وی یادآور شد: متأسفانه تجدد گرایی افراطی یعنی آنچه اسلام نیست را به اسلام نسبت دهیم و به اسلام اضافه کنیم و به نوعی اسلام را باب طبع زمان کنیم خطری بزرگ است که باید مراقبت شود.

 

مطهری افزود: در هر انقلابی بعد از پیروزی افرادی وارد می شوند که از انقلابیون راستین پر شورترند و حتی انقلابیون دروغین می شوند و مدعی می شوند که بقیه بی بصیرت هستند و باید مراقب این مسائل باشیم که خطرناک است.

 

وی با اشاره به انقلاب مشروطه گفت: در انقلاب مشروطه نیز روحانیت با کمک مردم انقلاب مشروطه را بنا کرد اما وقتی روشنفکران غرب زده وارد صحنه شدند و انقلاب را در دست گرفتند انقلاب مشروطه به حاشیه رفت و انقلاب مشروطه تبدیل به حکومت رضاخان شد. 

 

مطهری ادامه داد: خوشبختانه در انقلاب ما روحانیت بعد از پیروزی انقلاب کناره گیری نکرد و در میدان باقی ماند و علاوه بر شورای نگهبان، اصل ولایت فقیه هم در انقلاب ما به رسمیت شناخته شد و اکنون کسی نمی تواند انقلاب اسلامی را از پای در آرود.

 

وی گفت: یادواره شهدا و این مراسم برای جامعه امری لازم و ضروری و کار محترم و مفیدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس از شهادت به عنوان مرگ آگاهانه در راه اهداف الهی و اسلامی نام برد که تا این فاکتورها و شرایط برای شهادت مهیا نباشد نمی توانیم به کسی بگوییم شهید و او را شهید بخوانیم.

 

مطهری با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از گروه های کمونیست و مجاهدین خلق که کشته می شدند واژه شهید را انتخاب می کردند که شهید مطهری مخالفت و تاکید کردند که آنها شهید نیستند، ادامه داد: شهید در اسلام دارای جایگاه بلند و رفیعی است و هیچ جایگاهی در حد شهادت دارای ارج و قرب نیست و مقامی بالاتر از شهادت وجود ندارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت مکاتب انبیاء و مکاتب سایر بشریت گفت: پیامبران علاوه بر آزادی اجتماعی برای انسان آزادی معنوی قائل هستند و تا این آزادی معنوی نباشد هیچ آزادی میسر نیست درحالی که مکاتب بشری مبتنی بر آزادی اجتماعی است و به معنویت پرداخته نشده است و به همین دلیل انسان محدود می شود.

 

مطهری افزود: اکنون کمتر افرادی هستند که در جوامع مختلف قانونی به نفع بشریت وضع کنند بلکه همه به نفع خود، منطقه، شهر و یا کشور و محدوده خود قانون وضع می کنند و این مسئله ناشی از هواهای نفسانی آنان است./950/پ201/ج

ارسال نظرات