۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۶۲۳۶۰

فراخوان مقاله ولایت و ولایت مداری در فرهنگ علوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسن مجتبی(ع) تهران از فراخوان مقاله ولایت و ولایت مداری در فرهنگ علوی خبر داد و گفت: هدف از این فراخوان در درجه نخست، بصیرت افزایی جوانان به‌خصوص طلاب است.
مقاله نويسي

خانم لطیفی مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسن مجتبی (ع) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از فراخوان مقاله ولایت و ولایت مداری در فرهنگ علوی خبر داد و گفت: هدف از این فراخوان در درجه نخست، بصیرت افزایی جوانان به‌خصوص طلاب است .
مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسن مجتبی(ع) با اشاره انتخاب محور ولایت‌مداری گفت: همه ادعا می‌کنیم شیعه امیر المومنین(ع) هستیم اما واقعا نمی‌دانیم وظیفه‌مان در مقابل امام علی(ع) و ولایت غصب شده ایشان چیست، به همین دلیل لازم است سؤال و دغدغه ایجاد کنیم تا طلاب به دنبال یافتن پاسخ بروند .
وی افزود: کسی‌که ادعا می کند شیعه امیرالمومنین(ع) است باید سبک زندگی ایشان را بررسی کند و سبک زندگی خود را مثل سبک زندگی ایشان قرار دهد، انطباق و اقتدا باید همه جانبه باشد یعنی ما باید در قول و فعل و تقریر از امام تبعیت کنیم .
لطیفی محورهای کلی فراخوان را نقش بصیرت و ولایت‌مداری در حکومت علوی، ولایت‌مداری در سیره ائمه معصومین(ع)، دیدگاه امام خمینی(ره) در رابطه با ولایت علوی و ولایت فقیه، آموزه‌های ولایت، آثار و پیامدهای ولایت‌مداری، علل و عوامل موانع بصیرت، دیدگاه ادیان در رابطه با ولایت، دیدگاه علمیه شیعه و سنی در رابطه با ولایت فقیه، نقش ولایت و رهبری در بیداری اسلامی، نقش ولایت علوی در جهانی شدن حکومت اسلامی، نقش رسانه‌های جمعی در ترویج فرهنگ ولایی، تفاوت حکومت ولایی با حکومت غیر ولایی و سبک زندگی در نظام حکومت ولایی عنوان کرد و افزود: مهلت ارسال مقالات تا 31 اردیبهشت‌ماه است و احتمال دارد این مهلت افزایش یافته و تمدید شود .
وی در ادامه به نکاتی اشاره نموده و افزود: تحقیقات با عناوین مرتبط نیز پذیرفته می‌شود و آثار ارسالی مسترد نمی‌شود، باید پژوهشگر در صفحه جلد مقاله خود نام، نام خانوادگی، نشانی، شماره تلفن و نام حوزه علمیه و مقطع تحصیلی خود را ذکر کند .
این مدیر مدرسه علیمه خواهران امام حسن مچتبی(ع) افزود: مقالات باید به نشانی تهران، شهرک ولیعصر، خیابان حیدری، خیابان بهرامی، کوی زینبیه پلاک 27، مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع)  ارسال شوند.
وی افزود : پس از جمع آوری مقالات همایشی برگزار می‌شود و مقالات بررسی شده و ضمن این‌که هدایایی به بهترین آثار تعلق می‌گیرد، در نشریات تحقیقی و تخصصی چاپ شده و در اختیار عموم قرار می‌گیرد./9593/ت302/ص

ارسال نظرات