۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۶۲۳۷۰
آیت الله استادی:

افرادی که توانایی لازم را ندارند وارد عرصه انتخابات نشوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گفت: افرادی که می‌خواهند در انتخابات ثبت نام کنند خودشان قضاوت کنند که آیا قدرت این کار را دارند، یک کار اجرایی بسیار سنگین هم قوای جسمانی می‌خواهد و هم آرامش روحی فرد؛ اگر فرد بداند این کار از او ساخته نیست و نامزد شود بی‌تقوایی است.
آيت الله استادي آيت الله استادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی، امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) به بررسی ابعاد مختلف تقوا پرداخت و گفت: تقوا بهترین چیزی است که مردم می‌توانند به یک‌دیگر سفارش کنند.

وی ادامه داد: اگر کسی با تقوا باشد بهترین فرد نزد خداوند متعال است، تقوا مطلبی است که در سراسر زندگی افراد باید وجود داشته باشد و این‌گونه نباشد که افراد در زندگی خود چندین بعد تقوا را رعایت و ابعاد دیگر را رها کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که تقوا یک بعدی نیست بلکه ابعاد مختلف دارد، بیان داشت: تقوا این نیست که فرد تنها عبادت کند ولی مسؤولیت خود را انجام ندهد، تقوا بسیار گسترده است و در تمام ابعاد زندگی افراد باید مراعات شود و هر فرد باید توجه داشته باشد در همه مراحل زندگی خود تقوا داشته باشد.

بیشتر مشکلات جامعه از بی‌تقوایی است

وی افزود: شاید بیشتر مشکلات جامعه و خانواده‌های متدین این است که تمام ابعاد تقوا را در زندگی ملاحظه نمی‌کنند، تقوا اساس ایمان است، فرق مؤمن با غیر مؤمن در اعمال و رفتار مشخص می‌شود و اگر تقوا نباشد دین هم صوری است.

آیت‌الله استادی در خطبه دوم با توصیه مردم به حفظ تقوا و ورع گفت: کسی که ورع نداشته باشد تا او را از گناه در خلوت بازدارد خدا به سایر اعمال او نیز اعتنا نمی‌کند.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: ارتش مملکت ما ارتش امام زمان(عج) است، یعنی تمام ارتشی‌ها همانند اهل علم سرباز امام عصر(عج) هستند.

ارتش پاسدار اسلام و مملکت امام زمان است

وی خاطر نشان کرد: البته در کشوری با این حکومت تمام مردم سربازان امام زمان(عج) هستند ولی اهل علم و نیروهای قوایی کشور سربازان ویژه صاحب الزمان(عج) هستند؛ کجای دنیا فرمانده لشکر نایب امام زمان(عج) است؟ و چه افتخاری بالاتر از این که فرد زیر پرچم نایب امام عصر(عج) باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به خدمات ارزنده ارتش به کشور گفت: ارتش در هشت سال دفاع مقدس خوب از امتحان بیرون آمد، در پیشرفت صنایع نظامی هم خوب عمل کرده است، همچنین خدمات عظیم و توفیق الهی تحت فرماندهی یک مجتهد سبب شد که ارتش به اندازه کافی در دل دشمنان اسلام رعب و وحشت ایجاد کند.

آیت‌الله استادی با اشاره به این‌که ارتش پاسدار اسلام و مملکت امام زمان(عج) است، اظهار داشت: ارتش امروز آماده دفاع از کشور در برابر افرادی است که می‌خواهند به این ممکلت اسلامی آسیب برسانند؛ توفیق الهی است که فرد در این لباس قرار گیرد و به مردم خدمت کند.

مردم ارتش را از خود می‌دانند

وی افزود: امروز در ارتش قرآن، نهج‌البلاغه و مسائل دینی آموزش داده می‌شود، مهم است یک کشور ارتش متدین داشته باشد و همین تدین سبب شده که مردم به ارتش علاقه‌مند باشند و ارتش را از خود بدانند؛ البته ارتشی‌ها باید توجه داشته باشند که مسؤولیت آن‌ها نیز همانند مسؤولیت اهل علم سنگین است و باید در رفتارهای شخصی، خانوادگی و اجتماعی خود توجه داشته و مراقب باشند.

بی‌تقوایی است فردی که توان کار اجرایی را ندارد نامزد شود

امام جمعه قم در ادامه به انتخابات آینده اشاره کرد و بیان داشت: در انتخابات از زمان ثبت نام نامزدها تا رأی گیری و اعلام نتایج تمام مردم در یک امتحان چند ماه قرار داشته و امتحان می‌شوند؛ همچنین افرادی که یا با فکر خود یا به تقاضای دیگران نامزد می‌شوند باید بدانند از زمان ثبت‌نام، شروع به تبلیغات و سخنرانی در تمام این مراحل در حال امتحان شدن هستند.

وی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند در انتخابات ثبت نام کنند خودشان قضاوت کنند که آیا قدرت این کار را دارند، یک کار اجرایی بسیار سنگین هم قوای جسمانی می‌خواهد و آرامش روحی لازم و فرد باید توجه داشته باشد که این کار از او ساخته است یا نه، اگر فرد بدانند این کار از او ساخته نیست و نامزد شود بی‌تقوایی است.

آیت‌الله استادی با تأکید بر این‌که افراد در تمام مراحل در حال امتحان هستند، خاطرنشان کرد: فردی که می‌خواهد به انتخابات وارد شود باید توجه داشته باشد در ثبت‌نام و سخنرانی‌های خود دیگران را تخریب نکند، سیاه نمایی نکند و برای این‌که خود را در دل جامعه جا قرار دهد خدمات دیگران و سی سال خدمت به کشور را زیر سؤال نبرد، فرد در تمام این مراحل یادش باشد امتحان می‌شود.

استفاده از هزینه‌های دولت برای انتخابات مشکل دارد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به هزینه‌های انتخاباتی گفت: همیشه این سؤال برای مردم مطرح است که هزینه‌های میلیاردی انتخاباتی چگونه تأمین می‌شود و کسی هم تاکنون جوابی نداده است؛ آیا از خودش هزینه می‌کند، آیا از دولت هزینه می‌کند یا افرادی این هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

وی تأکید کرد: افراد باید در هزینه‌های انتخاباتی خود توجه داشته باشند، اگر این هزینه‌ها برای دولت است همه می‌دانند که مشکل دارد، همچنین توجه داشته باشند افرادی که این هزینه‌ها را می‌دهند آیا قصد الهی دارند یا برای مقاصد اقتصادی است.

امام جمعه قم به نامزدهای انتخاباتی توصیه کرد: پس از ثبت‌نام و نزدیک شدن روز انتخابات لااقل افرادی که هم‌دیگر را قبول دارند مصالح کشور را در نظر بگیرند که چگونه عمل کنند تا مردم بهتر پای صندوق‌های رأی حاضر شده و اصلح را انتخاب کنند، برخی از افراد که می‌گویند ما با هیچ کسی ائتلاف نمی‌کنیم برخی‌ها نیز می‌گویند وظیفه شرعی‌ ما است.

وی در پایان گفت: یادمان باشد که لحظه به لحظه در حال امتحان هستیم و توجه داشته باشیم که چگونه قدم بر می‌داریم و عمل می‌کنیم./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات