۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۶۲۴۵۴

احداث مسکن مهر طلاب در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: براساس رایزنی های صورت گرفته با وزیر راه و شهرسازی دو هزار و 700 واحد مسکن مهر برای طلاب استان اختصاص یافت.
احداث مسکن مهر طلاب در آذربایجان غربی

حجت الاسلام حمید راحلی، مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: تا کنون 300 نفر واجدین شرایط برای اعطای تسهیلات مسکن به تعاونی ها معرفی شده اند که تا پایان نیمه اول سالجاری واحدها به متقاضیان تحویل داده می شود.

حجت الاسلام راحلی گفت: واحدهای مسکن مهر طلاب در پروژه های شهرک ایثار و گلمانخانه ارومیه واقع شده است.
مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: همچنین 80 نفر از طلاب استان که در قم مشغول تحصیل هستند جهت برخورداری از امتیاز مسکن مهر به تعاونی های قم معرفی شده اند که تا سه ماه آینده مسکن خود را تحویل خواهند گرفت.
وی هزینه های تمام شده مسکن مهر طلاب را مانند سایر پروژه های مسکن مهر اعلام کرد.
 این مسؤول پرداخت وام های حمایتی از سوی حوزه های علمیه برای طلاب را از مزایای این طرح عنوان کردو گفت: پرداخت هزینه های معرفی به تعاونی ها و مبلغ اولیه لازم برای احداث این واحدها بر عهده حوزه علمیه است.
حجت الاسلام راحلی در ادامه به برنامه های حمایتی مرکز خدمات حوزه های  علمیه استان اشاره کرد و گفت: ماهانه کارت خرید هشتصد هزار ریالی برای طلبه های بیست تا شصت ساله پرداخت می شود.
وی همچنین گفت: یک میلیون ریال به عنوان عیدی و یک میلیون ریال کارت خرید ماه مبارک رمضان برای هر طلبه و عضو اصلی پرداخت می شود.
حجت الاسلام راحلی پرداخت تسهیلات چهل میلیون ریالی ازدواج را از دیگر امکانات و خدمات حوزه های علمیه استان برای طلاب عنوان و تصریح کرد: سال گذشته برای هر طلبه ای که ازدواج کرد، مبلغ پانزده میلیون ریال هدیه تعلق گرفت.
مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان غربی در خصوص امکانات رفاهی برای  طلاب و خانواده های آنها گفت: سالانه مبلغ چهار میلیارد ریال برای اردوهای زیارتی و فعالیت های فرهنگی طلاب به مدارس استان اختصاص می یابد.
وی اهداء هدیه در مراسم عمامه گذاری طلاب، قرار داد با مجموعه ورزشی، تجهیز مدارس به کلاس های کامپیوتر و زبان به صورت رایگان را از دیگر امکانات رفاهی این مرکز اعلام کرد.
حجت الاسلام راحلی با بیان این که برای همسر روحانیانی که پانزده سال پیش فوت شده اند و تحت پوشش بیمه نیستند حقوق پرداخت می شود، بیان داشت: ماهانه سه میلیون ریال برای همسر طلبه و 300 هزار ریال برای هر فرزند خانواده پرداخت می شود./936/ت302/ب
ارسال نظرات