۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۶۲۵۱۰
در اجلاسیه معاونان حوزه‌های علمیه کشور؛

نقش استادان در تربیت طلاب بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ در اجلاسیه معاونان حوزه‌های علمیه کشور نقش استادان در تربیت طلاب بررسی شد.
معاونت تهذيب حوزه هاي علميه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌‌الاسلام عالم‌زاده نوری در اجلاسیه معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه کشور گفت: تزکیه و تعلیم انسان غایت بعثت انبیا است و حوزه‌‌های علمیه کانون پرورش انسان‌هایی است که مسؤولیت تعلیم و تزکیه انسان‌ها را به دوش کشیده و در عصر غیبت ادامه دهنده راه انبیا و معصومان(ع) هستند.

وی با اشاره به سابقه دیرینه حوزه‌های علمیه افزود: امروز چشم امید همه مصلحان درد ‌آشنا به حوزه‌های علمیه دوخته شده که با پرورش نیروی انسانی کارآمد دردهای کهنه بشریت را التیام بخشیده و گره‌های کور انسان غم‌زده امروز را به دست کارگشای خود بر اساس آموزه‌های دین مببین خاتم بگشاید.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر تربیت طلاب توانمند در حوزه خاطرنشان کرد: در حوزه‌‌های علمیه عوامل متعددی در تحول شخصیت طلبه نقش‌آفرینی می‌کند اما بی‌شک تأثیرگذارترین و موفق‌ترین عامل در پرورش طلبه استاد است.

وی تصریح کرد: نقش استاد در شکل ‌دهی به اندیشه و انگیزه و رفتار طلبه‌ها بی‌‌همتاست و بیشترین رسیدگی در حق طلبه از استاد انتظار می‌رود.

حجت‌الاسلام عالم زاده با اشاره به برخی نقش‌‌های تربیتی استادان در حوزه به وظایف معاونت تهذیب در ترغیب استادان به نقش‌ آفرینی تربیتی ابراز داشت: معاونت تهذیب می‌تواند در راه بینش‌ سازی و انگیزش استادن نقش حیاتی خود را ایفا کند؛ استادان در ارتباط با معاونت تهذیب باید دغدغه و احساس مسؤولیت جدی نسبت به طلاب را  داشته باشند.

وی در پایان به بخشی از فعالیت‌‌های مفیدی که معاونت تهذیب می‌تواند در راستای ترغیب استادان به نقش‌ آفرینی تربیتی انجام دهد اشاره کرد./993/د102/پ

ارسال نظرات