۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۶۲۵۱۲
در یزد؛

اجلاسیه معاونان تهذیب حوزه به کار خود پایان ‌داد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه اجلاسیه معاونان تهذیب حوزه علمیه با معرفی معاونت‌های برتر برگزار شد.
معاونت تهذيب حوزه هاي علميه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، حجتالاسلام محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد از برگزاری نشست معاونان تهذیب سراسر کشور با هدف بررسی راهکارهای نقشآفرینی طلاب در مدارس خبر داد و گفت: این نشست در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه گذشته به میزبانی حوزه علمیه یزد برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه یزد با اعلام گزارشی از گردهمایی معاونان تهذیب، بیان داشت: مراسم افتتاحیه در روز چهارشنبه با سخنرانی مدیر حوزه علمیه یزد، حجتالاسلام فلاح زاده و همچنین حجت‌الاسلام حسین خانی، معاون تهذیب حوزههای علمیه کشور برگزار شد.

وی با بیان این‌که در این نشست، مبحث اصلی، موضوع شرح وظایف معاونان تهذیب در حوزه علمیه سراسر کشور بود، افزود: در این گردهمایی هر یک از معاونان و مدیران به ذکر مباحث پیشنهادی خود پرداختند.

حجت‌الاسلام شمس ادامه داد: پنجشنبه، بیست و نهم فروردین نیز هماندیشی با موضوع نقش تربیتی استادان در حوزه با حضور معاونان تهذیب حوزه و همچنین کارشناسی حجتالاسلام عالم زاده نوری برگزار شد.

وی تصریح کرد: همچنین عصر پنجشنبه نیز ارایه سؤالات و جمع بندی نهایی انجام پذیرفت و در ادامه مراسم نماز جماعت و دیدار معاونان تهذیب حوزههای علمیه کشور با آیتالله ناصری نماینده ولی فقیه در یزد صورت پذیرفت.

این استاد حوزوی به فعالیت‌های روز جمعه، سی‌ام فروردین ماه اشاره کرد و افزود: مراسم اختتامیه به همراه بازدید معاونان از مراکز علمی و حوزوی یزد به ویژه کتابخانه وزیری یزدی برگزار شد و پس از آن میهمانان در نماز جمعه استان نیز شرکت کردند.

وی درباره اهمیت برگزاری این گردهمایی اظهار داشت: یکی از جهات اهمیت این گردهمایی ارایه پیشنهادات و انتقادات معاونان جهت بررسی مباحث مرتبط با نقش استادان در تربیت طلاب بود، که قرار است در شهریور ماه امسال نشست نهایی پیرامون ابلاغ سیاستهای تهذیبی ویژه استادان در کشور انجام شود.

حجت‌الاسلام شمس یادآور شد: نخستین جرقه بحث استادان، شهریور ماه سال گذشته در ارومیه زده شد و در نشست یزد، راهکارهای تکمیل این بحث به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و در نهایت در شهریورماه امسال پس از تکمیل این طرح بحث بسیار مهم استادان با رویکرد برنامه ریزی شدهتری پیگیری خواهد شد.

گفتنی است، در ادامه این مراسم از معاونت‌ های تهذیب حوزه‌های علمیه ایلام، خوزستان، همدان، قم و تهران به عنوان معاونت‌های تهذیب برتر تجلیل شد./993/د102/پ

ارسال نظرات