۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۶۲۵۲۳
مدیر آموزش حوزه‌های علمیه خواهران:

مسابقات علمی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر آموزش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مرحله کشوری مسابقات علمی حوزه‌های علمیه خواهران جمعه آینده برگزار می‌شود.
مسابقات علمي حوزه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، فریده داوودی این مسابقات را چهارمین دوره مسابقات علمی حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد و افزود: این مسابقات در سطح طلاب پایه‌های دوم تا پنجم مقطع سطح دو (لیسانس) برگزار می‌شود.
وی افزود: نفرات اول تا سوم هر یک از پایه‌های تحصیلی مورد تقدیر قرار می‌گیرند و نفرات اول تا سوم پایه پنجم از شرکت در آزمون ورودی مقطع سطح سه معاف می‌شوند.
مدیر آموزش حوزه‌های علمیه خواهران محل برگزاری مرحله کشوری مسابقات علمی حوزه‌های علمیه خواهران را اردوگاه فاطمه الزهرا سلام‌الله‌علیها در شهر قم ذکر کرد و ادامه داد: در این آزمون داوطلبان طی مدت 120 دقیقه به 100 سئوال چهارگزینه‌ای پاسخ می‌دهند.
وی اظهار داشت: نتایج این آزمون 12 اردیبهشت‌ماه اعلام می شود.
داوودی با اشاره به اینکه پیش از این مراحل مدرسه‌ای و استانی مسابقات علمی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شده است، اضافه کرد: در مجموع 24 هزار و 881 نفر واجد شرایط شرکت در آزمون مرحله مدرسه‌ای بودند که از این میان 24/75 درصد افراد یعنی 6هزار و 158 نفر در مرحله مدرسه‌ای این مسابقات شرکت کردند.
وی با اشاره به اینکه داوطلبان با 70 درصد امتیاز مرحله مدرسه‌ای به مرحله استانی راه یافتند، افزود: بدین ترتیب هزار و 417 نفر یعنی 22/93 درصد شرکت‌کنندگان به مرحله استانی راه یافتند.
مدیر آموزش حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه راه‌یافته‌گان به مرحله کشوری این مسابقات در مرحله استانی توانسته‌اند 65 درصد امتیاز را کسب کنند، گفت: تعداد این طلاب که روز جمعه ششم اردیبهشت به رقابت می‌پردازند، به 149 نفر یعنی 10/16 درصد شرکت‌کنندگان در مرحله استانی بالغ می‌شود./9191/د102/پ
ارسال نظرات