۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۶۲۵۳۸

غرب در خدمت القاعده

خبرگزاری رسا _ گروه موسوم به دوستان سوریه در ترکیه، برای رسیدن به توافق در خصوص پیداکردن راه کاری برای ارسال سلاح به شورشیان مسلح سوریه در ترکیه تشکیل جلسه داده اند.
شورشيان مسلح در انتظار در يافت سلاح

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، پس از آنکه مشخص شد گروه های شورشی و تروریستی مسلح در سوریه به القاعده وابسته هستند، کشورهای حامی این تروریست ها که اصطلاحا به آنها گروه دوستان سوریه می گویند در استانبول ترکیه تشکیل جلسه داده اند.


شبکه بی بی سی در خبری گفت: مخالفان حکومت سوریه و کشورهای اصلی حامی آنها، برای گفتگو درباره ی چگونگی برخورد با بحران سوریه در استانبول دیدار می کنند. مخالفان دولت سوریه امیدوارند کشورهای عضو دوستان سوریه، پشتیبانی های خود را افزایش دهند و به مخالفان،سلاح برسانند.


گفتنی است با توجه به اینکه گروه های تندرویی همچون جبهه النصره در سوریه به جنگ علیه مردم و دولت سوریه می پردازند، کشورهای مخالف دولت سوریه و بشار اسد از بیم دستیابی گروه های وابسته به القاعده به سلاح، هنوز به توافق جمعی در خصوص ارسال سلاح به سوریه نرسیده اند.

 

به نظر می رسد جلسه گروه موسوم به دوستان سوریه در ترکیه، برای رسیدن به توافق در خصوص پیداکردن راه کاری برای ارسال سلاح به شورشیان مسلح سوریه باشد.


آمریکا و برخی دیگر از حامیان خارجی شورشیان مسلح سوریه، تاکنون تائید کرده اند که کمک های نظامی همچون دوربین دید در شب، جلیقه های ضد گلوله و ... را در اختیار گروه های شورشی سوریه قرار داده و خواهند داد./9161/خ

ارسال نظرات