۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۱۶۲۵۷۱

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ سریال 26 قسمتی تلخ و شیرین با هدف ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی به همت صداوسیمای خراسان رضوی در حال تولید است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، سریال 26 قسمتی تلخ و شیرین با هدف ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی درحال تولید است، این سریال از مهم ترین سریال های 10 سال اخیر صدا و سیمای خراسان رضوی است و سعی دارد ابعاد مختلف زندگی ایرانی را نمایش دهد.

حجت الاسلام علی نهاوندی مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در بازدید از پشت صحنه این پروژه، تفاوت اصلی سینمای ایران با سینمای غرب را اومانیستی بودن سینمای غرب دانست و تاکید کرد: بایستی در سینمای ما نقش خدا پررنگتر باشد و باید جای خدا را در داستان هایمان مشخص کنیم. غرب امروز می خواهد با از هم پاشیدن خانواده به اهداف اقتصادی خود دست یابد و ما بایستی از طریق تقویت بنیان خانواده به اهداف سبک زندگی اسلامی خود دست یابیم.

حجت الاسلام نهاوندی خاطرنشان کرد: برای تقویت سبک زندگی اسلامی نمی‌توانیم فقط شعار بدهیم و اهمیت این سریال در آن است که می‌خواهد تفاوت‌های زندگی اسلامی را با سایر سبک‌های زندگی نشان بدهد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی همچنین در بخش دیگری از سخنانش، گفت: کم‌شدن نسل و جمعیت، امروز دغدغه‌ای استراتژیک برای کشور ماست و باید این مسائل را در قالب داستان‌ها و سریال‌ها مطرح و برای آن راه‌حل ارائه کنیم و از طرف دیگر دیدن تصاویرزیبا حق مردم است و باید این زیبایی‌ها در خلال داستان وجود داشته باشد تاجذابیت اثر نیز حفظ شود.

امامزادگان میقات الرضا(ع) عاملی برای تقویت روحیه معنوی در زائران است

حجت الاسلام محمود مداحی، امام جمعه شهرستان داورزن پس از زیارت امامزاده علی اصغر روستای ریوند این شهرستان گفت: امامزادگانی با عنوان میقات الرضا (ع) عاملی برای تقویت روحیه معنوی در مسافران و زائران به شمار می رود.

وی با بیان این که این مکان ها باعث می شود که زائران و مسافران خود را در سرزمینی که مزین به وجود امام هشتم(ع) است، حس کنند، افزود: باید وجود امامزادگان در نقاط مختلف را پشتوانه ای معنوی دانست که همه قشرها و از جمله جوانان می توانند با حضور در این مکانهای مقدس از معنویت و برکات آن ها استفاده کنند.


حجت الاسلام مداحی وجود 13 امامزاده در سطح شهرستان داورزن را یاد آور شد و گفت: این امامزادگان نه تنها می توانند خلا معنوی را پرکنند بلکه می توانند مکان های مناسبی برای ایجاد روحیه معنوی و دینی نیز باشند.

قابل ذکر است، امامزادگان میقات الرضا، امامزادگانی هستند که بقعه متبرکه آن ها در نزدیکی مسیر منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) واقع شده است.


مبتهل مشهدی مقام اول مسابقات ابتهال کشور را کسب کرد

سید محمد فتحی، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مبتهل مشهدی مقام اول پنجمین دوره‌ مسابقات سراسری ابتهال و همخوانی قرآن کریم در بخش خواهران را کسب کرد.

 

وی با اشاره به حضور یک نفر در رشته ابتهال و یک گروه همخوانی از استان خراسان رضوی دراین مسابقات، افزود: مسابقات کشوری ابتهال و همخوانی قرآن کریم در بخش خواهران از روز پنج شنبه در تهران آغاز و تا روز گذشته ادامه داشت.

فتحی با بیان این که همه افراد شرکت کننده از استان در این دوره از مسابقات مقام به دست آوردند، گفت: مریم صاحب دیوانی نفر اول مسابقات در رشته ابتهال را کسب کرد و گروه همخوانی و مدیحه سرایی طاها به سرپرستی مریم شاد نیز مقام چهارم مسابقات را کسب کرده است.

وی ادامه داد: این مسابقات در بخش خواهران طی روز پنج شنبه و جمعه برگزار شد و اختتامیه این مراسم بعد از ظهر امروز برگزار می شود.

 

17 وقف جدید طی 28 روز در خراسان رضوی با ارزش بالغ بر دو میلیارد و 610 میلیون ریال به ثبت رسید

حجت الاسلام سعید آخوندی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: امسال بیشترین وقف را نسبت به سال های گذشته در فروردین ماه داشته ایم.

وی با بیان این که اطلاع رسانی در خصوص وقف و اثر بخشی آن در اجتماع باعث گسترش فرهنگ وقف شده است، اظهار داشت: 17 وقف جدید در 27 روز اول فروردین به ثبت رسیده است و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه درج گردیده است.

وی گفت: از این وقف ها، هفت وقف در شهرستان قوچان، چهار وقف درشهرستان تربت حیدریه و در شهرستان های مشهد، بجستان، تربت جام، جوین، جغتای و گناباد هر کدام یک وقف به ثبت رسیده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در خصوص نیات این موقوفات گفت: اطعام عزاداران و عزاداری حضرت زهرا(س)، پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع)، امور خیریه، ساخت خانه عالم، تعزیه خوانی برای حضرت رقیه(س)، هزینه های جاری مسجد و مدرسه علمیه و توسعه مزار در تربت حیدریه است.

دیدار دانش پژوهان مهدویت خراسان با آیات عظام در قم

گروهی از بانوان دانش پژوه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان، در سفر به قم، با آیت الله نوری همدانی و آیت الله جوادی املی دیدار کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار با بیان این که بانوان مهدوی می توانند با عمل به اموخته های خود پرورش دهنده منتظران واقعی باشند، افزود: در حال حاضر غرب با بی حجاب کردن زن مسلمان به دنبال تخریب جایگاه وی و به فساد کشیدن جامعه است.

حضرت آیت الله جوادی آملی نیز در دیداری جداگانه با اشاره به خطر علم سکولار، اظهار داشت: اگر علم همراه دین و معرفت حقیقی نباشد، همان اتفاقی می افتد که برای غرب افتاد؛ در گذشته به تفتیش عقاید می پرداختند و امروز قرآن به آتش می کشند.

وی همچنین با شرح نامه 53 نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر، تأکید کرد: مسلمانان اگر در پی حاکمیت نظام اسلامی هستند می توانند با تمسک به محتوای این نامه، به این مهم دست یابند./930/د101/س

 

ارسال نظرات