۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۶۲۶۵۴
با حضور امام جمعه قم؛

طرح نغمه‌های آسمانی در قم آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه طرح نغمه‌های آسمانی در مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي، امام جمعه قم طرح نغمه‌هاي آسماني در قم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آیین افتتاحیه طرح نغمه‌های آسمانی در مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک قم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی،‌ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم برگزار شد.
در این مراسم که صبح امروز در مدرسه دکتر سیدی قم برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی،‌ در سخنانی با اشاره به جایگاه قرآن در تعالیم اسلامی گفت:‌ نبی مکرم اسلام افزون بر معرفی جانشین برای خود، در حدیث ثقلین،‌ قرآن و عترت مطهرشان را راه نجات معرفی کردند.
وی با بیان این که در صورت کم توجهی به هر کدام از این دو،‌ انسان دچار انحراف می‌شود، اظهار داشت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران،‌ فعالیت‌های قرآنی گسترده‌ای در جامعه در حال انجام است که باید قدر این نعمت و فرصت را دانست.
امام جمعه قم به وجود آمدن این فرصت را نتیجه عنایت خداوند و جانفشانی شهدا و حضور گسترده مردم در حمایت از ولایت دانست و افزود: دشمن امروز بر نسل دانش‌آموز ما برنامه‌ریزی دارد، دانش‌آموزان با شناخت ریشه‌های این نظام و انقلاب، می‌توانند خود را در برابر این تهاجمات مصون بدارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی دانش‌آموزان را ثمره درخت انقلاب معرفی کرد و گفت: زمانی که دانش‌آموزان ریشه‌های این انقلاب و نظام را درک کنند، در این شرایط درس‌ خواندن و امتحان دادن با نشاط بیشتری انجام می‌شود.
گفتنی است،‌ در ابتدای این مراسم آقای امین‌جعفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی گزارشی از طرح نغمه‌های آسمانی ارائه داد و افزود: یکی از راه‌های نجات انسان‌ها،‌ تمسک جستن به قرآن و انس داشتن با این معجزه جاوید نبی مکرم اسلام است که در این طرح، 10 هزار جلد کتاب قرآن در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد./907/د102/پ
ارسال نظرات