۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۶۲۶۶۴

جشنواره پیامک ادبی خلیج فارس برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: افزایش خودباوری و توانمندی مهم‎ترین ارمغان جشنواره پیامک ادبی خلیج فارس است.
خليج فارس

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، اکبر آرمند اظهار داشت: جشنواره هایی که با گستره‌ی سراسری و تقسیم بندی موضوع در استانهای کشور برگزار می‌شوند، این فرصت را به وجود می آورند که اصحاب فرهنگ و هنر مسائل کشوری خود را با نگرشی هنرمندانه و با انگیزه پیگیری نموده  و در راستای پاسخگویی به نیازها دست به کار شوند و ایده‌ها و طرح ‎‎های نوآورانه‌ای را ارائه دهند.

 

وی با بیان این‌که جشنواره خلیج ‌فارس از پشتوانه‌ غنی فرهنگی و هنری برخوردار بوده و منطبق بر نیازهای روز جامعه است، گفت: برگزاری جشنواره با محوریت خلیج فارس موجب افزایش خودباوری و توانمندی جوانان و همچنین تولید متون غنی مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی می‌شود.

 

معاون فرهنگی هنری اداره کل گفت: ارسال پیامک محدود به زمان و مکان و یا رده‌ی سنی خاصی نیست و با این پدیده عصر جدید می‌توان به سهولت پیامهایی را تولید و با گستره وسیع ارسال کرد.

 

آرمند، محورهای جشنوار پیامک ادبی خلیج فارس را شامل  تک‌بیت‌ها و جملات ادبی با موضوع خلیج فارس،  رویاپردازی‌ها و صور خیال و سایر آرایه‌های ادبی در شعر و نثر با محوریت خلیج فارس و  تاریخچه خلیج فارس، جغرافیای خلیج فارس و جملات کوتاه با الهام از اشعار و نوشته‌های بزرگان شعر و ادب درباره خلیج فارس با ذکر منبع، عنوان کرد.

 

وی با اشاره به ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره گفت: متن پیامک ارسال شده باید تک بیت، مصرع یا جمله‌ای زیبا و تاثیرگذار باشد که برای نخستین بار آفریده شده و  متن پیام باید در حد 25 تا 150 کاراکتر باشد.

 

براساس این گزارشات علاقه‌مندان می‌توانند متن پیـامک‌های خـود را تا چهارم اردیبهشت‌ماه جاری به شمـاره 30002828208208 ارسال کرده و یا با مراجعه به پورتال خبری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به صورت آنلاین پیامک های خود را ثبت کنند./935/د102/ب

ارسال نظرات