۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۶۲۶۷۴
حجت الاسلام اشکوری:

ائتلاف ها واقعی نیست/ نخبگان کاندیدای اصلح را معرفی کنند

خبرگزاری رسا ـ یک استاد حوزه و دانشگاه در تحلیل فضای انتخاباتی کشور و آسیب های تکثر کاندیداها، گفت: از آن جا که انتخابات ما بسیار بسیار آزاد است و حزبی نیست طبیعی است که تعداد کاندیداها زیاد باشد.
حجت الاسلام اشکوري

حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تعدد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را حاکی از آزادی بسیار زیاد در انتخابات دانست و اظهار داشت: در کشورهای دیگر که انتخابات حزبی برگزار می شود هیچ گاه چنین اتفاقی نمی افتد؛ زیرا احزاب یک انتخابات درونی برگزار و منتخبان را به جامعه معرفی می کنند.


وی تعدد کاندیداها در شرایط کنونی را امری عادی خواند و گفت: گاهی قدرت بین دو گروه سیاسی دست به دست می شود و گاهی تغییر سیاسی بین نسلی است؛ در شکل دوم معمولا تعدد کاندیداها را به دنبال خواهد داشت.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که تعدد کاندیداها مردم را دچار مشکل می کند، ابراز داشت: مردم باید برنامه ها، اهداف و سخنان همه کاندیداها را بررسی کنند و سابقه مدیریتی آنها را مورد ارزیابی قرار دهند، این کار مشکلی است؛ تکثر افراد موجب می شود مردم کمتر به تفاوت های میان کاندیدا ها پی ببرند.


حجت الاسلام اشکوری این مشکل را از طریق نخبگان قابل حل دانست و گفت: اگر این افراد کاندیداهای اصلح را شناسایی کنند و به مردم معرفی کنند کار راحت تر خواهد شد.


وی ائتلاف های مختلف تشکیل شده را واقعی ندانست و تصریح کرد: ائتلاف های واقعی بین جریانات سیاسی شکل می گیرد نه بین افراد؛ این ائتلاف ها فردی بوده و وابسته به تصمیم فرد است به همین دلیل شکل واقعی ندارد به عنوان مثال سه نفر باهم ائتلاف می کنند در صورتی که دو نفر از آنها مشخص است که به نفع دیگری کنار خواهند رفت و خود را برای کاندیداتوری آماده نکرده اند./928/ت302/ج

ارسال نظرات