۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۷۴۰

شهرستان های تازه تأسیس خوزستان میزبان رییس جمهور

خبرگزاری رسا ـ محمود احمدی نژاد رییس جمهور در ادامه سفر استانی خود به خوزستان به شهرستان های تازه تأسیس اندیکا و هویزه رفت و به سخنرانی در بین مردم پرداخت.
احمدي نژاد در اهواز احمدي نژاد در هويزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، محمود احمدی نژاد، رییس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به خوزستان پس از سخنرانی در جمع مردم اهواز، این شهر را ترک و به سمت شهرستان اندیکا حرکت کرد.

رییس جمهور  ساعت  16 در میان استقبال پرشور مردم و مسؤولان ارشد محلی وارد این شهرستان شد.

احمدی نژاد پس از مراسم استقبال با حضور در روستای کوشک این شهرستان به سخنرانی پرداخت.

رییس جمهور در جمع مردم اندیکا با بیان این که امروز باید برای آبادانی و ساختن کشور تلاش گسترده ای انجام گیرد، اظهار داشت: تجربه نشان داده قدرت‌ها و مستکبران هرگز برای منافع ملت‌ ها و حل مشکلات آنان قدمی برنداشته اند.

احمدی نژاد آبادانی ایران را در گرو انجام چندین کار مهم قلمداد کرد و افزود: اولین شرط آبادی این است که همه با هم باشیم و در کنار یکدیگر در مسیر پیشرفت تلاش کنیم.

وی با بیان این که شیاطین به دنبال تفرقه، گروه سازی و جدا کردن ملت‌ها از یکدیگر بوده اند، خاطر نشان کرد: ملت ایران همه در کنار هم بوده و طوایف و اقوام گوناگون هر کدام گلهایی از گلستان ملت ایران هستند.

رییس جمهور با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» تصریح کرد: هر زمان در زندگی ملت و جامعه مشکلاتی از ناحیه دشمنان ایجاد شود نیازمند اقدامی بزرگ و سرنوشت ساز هستیم تا به واسطه آن موانع را برداشته و دشمن را زمین‌گیر کرده و راه را برای پیشرفت هموار کنیم.

احمدی نژاد با بیان این که امروز کشور نیازمند حماسه سیاسی است، خاطرنشان کرد: نقطه اصلی حماسه سیاسی در سال جاری انتخابات است که مظهر و صحنه اراده ملت ایران به شمار می آید.

رییس جمهور با بیان این که انقلاب و کشور متعلق به ملت است، تصریح کرد: امام راحل فرمود: قانون اساسی ما بر این اساس تنظیم شده که کشور بر اساس اراده ملت اداره شود چرا که در نهایت حق انتخاب با ملت است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: توده‌های مردم هنگامی که به میدان می‌آیند عظمتی بزرگ خلق می شود که صحنه را به نفع ملت تغییر خواهد داد.

احمدی نژاد مردم شهرستان اندیکا را غیور مردان و غیور زنان بختیاری مؤمن، مصمم، انقلابی دانست و گفت: مردمان این دیار با پاکی، ایمان، شجاعت، غیرت، دشمن ستیزی و مقابله با متجاوزان و طاغوت ها سرآمد ملت ایران هستند.

وی افزود: مردم این خطه از کشور در طول تاریخ حافظان امین استقلال، فرهنگ و عزت ملت ایران بوده و دلهای آنان مانند طبیعت زلال و اندیشه هایشان پاک و مانند کوه استوار هستند.

رییس جمهور با اشاره به این که بنده برای دومین بار لباس عزیز بختیاری را از سوی شما تحویل گرفته و به تن کرده ام، گفت: این لباس و کلاه، لباسی ضد استعمار، بی عدالتی و قلدری است و ملت ایران مدیون فداکاری های شهدا، جانبازان و ایثارگران این خطه از کشور است.

 وی با بیان این که دولت در جلسه استانی خود در خصوص مصوبات گذشته و موانع موجود در مسیر این مصوبات تصمیم گیری های لازم را انجام خواهد داد، تصریح کرد: در جلسه کارگروه کشاورزی و معدن، دولت تصمیمات لازم جهت گسترش فعالیت های کشاورزی در سراسر استان خوزستان بویژه منطقه اندیکا را اتخاذ خواهد کرد.

احمدی نژاد همچنین خاطر نشان کرد: دولت با ارائه تسهیلات تصمیمات لازم را برای گازرسانی و انجام فعالیت های کشاورزی توسط جوانان منطقه اندیکا نیز اتخاذ خواهد کرد.

حضور رییس جمهور در شهرستان هویزه

رییس جمهور پس از سخنرانی در جمع مردم اندیکا، عازم شهرستان هویزه و ساعت 18:30 وارد این شهرستان شد و مورد استقبال فرماندار و امام جمعه این شهر قرار گرفت و در جمع مردم این شهرستان به ایراد سخن پرداخت.

فشردگی کار افتتاح پروژه را به فردا موکول کرد

بنا بر این گزارش، براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود که رییس جمهور برای افتتاح سد گتوند علیا امروز به محل این سد و نیروگاه برق‌آبی رود اما به سبب فشردگی برنامه های کاری افتتاح این پروژه به فردا موکول شد.

وزرای ورزش و جوانان، بهداشت و آموزش پرورش نیز امروز در استان خوزستان پروژه های مختلفی را افتتاح کردند.

شرکت در کارگروه کشاورزی و معدن، افتتاح پروژه‌های پتروشیمی، افتتاح بیمارستان‌ ماهشهر و دیدار با مردم شهرستان‌های آغاجاری و هفتگل از دیگر برنامه های سفر رییس جمهور به خوزستان است./9464/پ201/ج

ارسال نظرات