۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۱۶۲۷۷۱

همایش «پایداری، حماسه سیاسی، معرفی اصلح» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «پایداری، حماسه سیاسی، معرفی اصلح» با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در مرکز فرهنگی سیدالشهدا(ع) واقع در میدان هفتم تیر تهران برگزار شد.
همايش جبهه پايداري حماسه سياسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «پایداری، حماسه سیاسی، معرفی اصلح» عصر امروز یک‌شنبه اول اردیبهشت ماه با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در مرکز فرهنگی سیدالشهدا(ع) واقع در میدان هفتم تیر تهران برگزار شد.

در این همایش آیت‌الله مصباح یزدی در تبیین اهتمام به امور مسلمین ابراز داشت: ابتدا آن است که اگر کسی ثروت دارد به فقرا رسیدگی کند، دستش می‌رسد کار تولید کند به فکر جوانان باشد که ازدواج نکرده‌اند اما آیا امور مسلمانان فقط همین است؟ طبق مقدمه‌ای که تا حالا عرض کردیم، بیش از همه ما باید نگران دین جوانان باشیم همین‌که مقام معظم رهبری بارها فرمودند که دشمنان قلب را جوانان را هدف قرار داده‌اند و کسانی باید سرکار بیایند که دین نسل آینده را حفظ کنند نگران این باشد که نکند دین جوان‌ها ضعیف و ارزش‌های اسلامی کم‌رنگ بشود زیرا در این‌صورت یعنی قوس نزولی شروع شده و درنتیجه به صفر رسیده و تمام می‌شود.

وی تأکید کرد: یک مقدار باید سعی کنید تحقیق کنید که چه کسی شایسته است و هوای نفس را هم کنار بگذارید و نگویید که فلانی خویش و قوم یا همشهری و هم زبان ما است و یا باهم سابقه رفاقت داریم یا به ما نظر خوبی دارد و ممکن است وقتی که کار ما گیر کند کمکی کند؛ این‌ها را حذف کنیم و فقط و فقط من کسی را انتخاب کنم که بتواند به اسلام و مسلمین بهترین خدمت را کند هرچند در ظاهر با من رابطه دوستی نداشته باشد و یا اصلا ما با هم کدورت داریم اما می‌‎دانم اگر این انتخاب شود و قدرت را به دست بگیرد، نفعش برای جامعه بهتر از دیگران است.   

عضو مجلس خبرگان رهبری خدمت به دین را نخستین شاخصه برای رییس جمهور آینده دانست و ابراز داشت: برای حفظ دین در کشور یک محور وجود دارد که آن ولی فقیه است و به‌همین دلیل دومین شاخصه ولایت‌مداری است، یعنی ابتدا اهتمام به ارزش‌های اسلامی و سپس ولایت‌مداری و سوم که شرط عمومی که هرکسی می‌خواهد رییس جمهور بشود باید صلاحیت، کارایی و تجربه مدیریتی و لااقل اطلاعاتی در حدنصاب و بخشی‌‎اش هم با شورا داشته باشد و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در همه چیز تخصص نداشتند و ندارند و از مشاورین مورد اعتماد نظرخواهی می‌کنند.

وی ابراز داشت: انتخاب این فرد به‌عنوان کاندیدا به این معنا نیست که در کشور شخص صالح دیگری وجود ندارد و نه به معنای توهین به دیگران، اما ما باید اصلح را انتخاب کنیم که الحمدلله  در کشور افراد صالحی هستند که ما به وجود آنها افتخار می‌کنیم.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: توسل به وجود حضرت ولی‌عصر(عج) را فراموش نکنید.

همچنین حجت‌الاسلام آقاتهرانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این همایش با اشاره به این‌که هیچ گاه نباید از شیوه‌های اسلامی تخطی کنیم و این کار را عبادت می‌دانیم، عبادت کار درستی است که به نیت خوب و الهی انجام می‌شود، گفت: از این رو ما که می‌خواهیم فردی را معرفی کنیم باید با صداقت و پاکی این کار را انجام دهیم و نفسانیت در کارمان نباشد.

 وی تصریح کرد: جبهه پایداری بر سه اصل صداقت بامردم، خلوص با خداوند و تبعیت از رهبری می‌ایستد، و پایداری می‌کند و به اعتقاد من اگر این جبهه به جز این سه اصل به جای دیگری رفت باید اصلاح شود.

بر اساس این گزارش دکتر کامران باقری لنکرانی، کاندیدای جبهه پایداری ابراز داشت: در گفتمان‌هایی که این روزها می‌شنویم متاسفانه به دلیل برخی از انحرافات و سستی‌هایی که پیش آمده جای عدالت را خالی می‌بینیم، خیلی‌ها عدالت را به این دلیل که پرچم‌داری از پرچم‌داران عدالت سستی کرده با وحشت به زبان می‌آورند، ما اینجا با افتخار اعلام می‌کنیم محوری‌ترین برنامه‌های ما در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، عدالت است و عدالت را به عنوان یک هدف میانه که آن هدف قرب الهی و انشاالله تلاش بر ربوبیت الهیست مهمترین راه می‌بینیم و تلاشمان این است که هر‌چه که می‌کنیم انشاالله با این نگاه باشد.

وی تأکید کرد: یکی از معضلاتی که کم‌و‌بیش این روزها در گفتمان‌های مختلف می‌شنویم‌ بحث نحوه برخورد با سیاست خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامیست، یک عده‌ای به بهانه تنش‌زدایی نهایتا ترویج کرنش به غرب را با بیان‌های مختلف و در سطوح مختلف می‌گویند و یک عده دیگری به نوعی ماجراجویی را توصیه می‌کنند و جالب این‌که سرنوشت هر دو گفتار هم به یک‌جا رسیده و هر دو نهایتا از مذاکره مستقیم با آمریکا گفتند و این ما را به یاد آن کلام امام می‌اندازد که نهایتا متحجرین در دام اسلام آمریکایی قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است در این همایش شاعر انقلاب اسلامی به اشعاری در مذمت فتنه‌گران قرائت کرد و همچنین کلیپ تصویری از آیت‌الله خوشوقت و مقام معظم رهبری در موضوعات مرتبط پخش شد./956/

ارسال نظرات