۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۶۲۸۲۹
در دیدار هیات روس صورت گرفت؛

تقدیر آیت الله نوری همدانی از موضع روسیه در قبال تحولات سوریه

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار هیاتی از کشور روسیه با اشاره به ظلم و ستمی که استکبار جهانی و بلوک غرب بر کشورهای منطقه روا می دارد، گفت: با اتحاد میان کشورهای شرقی می توان دست آنان را از منطقه کوتاه کرد.
1/ آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار هیأت شورای فدراسیون روسیه به اهمیت روابط بین دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این ارتباط ها هرچه بیشتر باشد برای منطقه مفید است؛ کشورهای شرقی با تحکیم روابط می توانند دست غرب و استکبار جهانی را از منطقه کوتاه کرده و ظلم و ستمی که آنها به مردم این منطقه روا می دارند را برطرف کنند.


وی افزود: متأسفانه در قرون اخیر غربی ها با اسلام و ایران به مخالفت برخاسته اند؛ استکبار جهانی همواره موضع گیری هایش علیه ما بوده است اما کشورهای شرقی از روی محبت و صمیمیت با ما ارتباط برقرار می کنند؛ این تفاوت رفتار غرب و شرق کاملا محسوس است.


این مرجع تقلید با بیان این که کشور روسیه در بازتاب واقعیات مسائل هسته ای ایران به ما کمک شایانی کرده است، گفت: غربی ها در جریان ان پی تی و تسخیر انرژی هسته ای همواره سعی داشته اند با ایران مخالفت کنند اما روسیه ما را در اثبات استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای به دنیا، یاری کرده است.


حضرت آیت الله نوری همدانی یکی از ترفندهای غربی ها برای فریب افکار عمومی دنیا را اطلاع رسانی برخلاف واقعیات و دروغ گویی عنوان کرد و ابراز داشت: موضع گیری متناقض آنان در مسائل سوریه و بحرین نشان داد آنها به دروغ دم از حقوق بشر، مبارزه با تروریست و دموکراسی می زنند.


وی با تشکر از روسیه برای موضع گیری همسو با ایران در قبال تحولات سوریه، گفت: هر ملتی خود باید برای سرنوشتش تصمیم بگیرد؛ این کشورهایی که در مسائل داخلی سوریه دخالت می کنند مردم کشور خودشان معترض هستند و از وضع موجود راضی نیستند، اینها خواسته ملت خود را رها کرده اند و شورشیان سوریه را حمایت و تجهیز می کنند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که ما با هر دولتی که در راه عدالت، مبارزه با ظلم و صداقت گام بردارد متحد هستیم، افزود: از سوی دیگر با کسانی که ظلم می کنند مبارزه می کنیم.


حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب به صراحت اعلام کردند ما هرکسی را که علیه صهیونیست ها مبارزه می کند حمایت و پشتیبانی می کنیم زیرا معتقدیم تا این غده سرطانی و پایگاه آمریکایی وجود دارد مردم این منطقه روی آرامش را نخواهند دید./928/پ202/ج

 

ارسال نظرات