۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۶۲۸۵۶
نایب رییس فدراسیون روسیه:

خونریزی و بدبختی مردم ارمغان حضور آمریکا در کشورهای مختلف است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس فدراسیون روسیه از هشدار شدید این کشور به دولتمردان آمریکا مبنی بر مداخله نظامی در سوریه خبر داد و تاکید کرد که تنها ارمغان حضور آمریکا در کشورهای مختلف خونریزی و بدبختی مردم آن کشور است.
روسيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، الیاس اوماخانوف رییس کمیته حج در پارلمان روسیه و نایب رییس شورای فدراسیون روسیه ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، اظهار داشت: ایران و روسیه در بحث استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای نقطه نظرات مشترکی با یکدیگر دارند.


وی با اشاره به دیدار فردای این هیأت با رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: می خواهیم با تبادل نظرات طرفین به راهکاری برای سیستم اطلاع رسانی درست میان دو کشور برسیم.


نایب رییس شورای فدراسیون روسیه با بیان این که آمریکا در هر کشوری که پا می گذارد منجر به خونریزی و بد بختی مردم آن کشور می شود، ابراز داشت: از همان ابتدا به آنها اخطار دادیم که در امور داخلی سوریه دخالت نکنند چرا که می دانستیم نتیجه ای جز کشتار ندارد.


اوماخانوف ضمن تأیید سخنان حضرت آیت الله نوری همدانی مبنی بر دروغ گویی و فریب کاری استکبار جهانی در مسأله سوریه، افزود: مدتی قبل در سوریه بودیم و دیداری با بشار اسد داشتیم؛ در آن دیدار گفتم اولین قربانی این اتفاقات حقیقت است.


روسیه و ایران در مسأله سوریه موضع مشترکی دارند
وی با تشکر از موضع گیری های ایران نسبت به مسأله سوریه، گفت: وضعیت سوریه بسیار تأسف آور است؛ بسیاری از مسلمانان روسیه از جمله برخی از منطقه قفقاز سال ها است که در سوریه ساکن شده اند به همین دلیل اتفاقات این کشور برای ما نیز بسیار اهمیت دارد.


نایب رییس شورای فدراسیون روسیه با بیان این که پیش از این کشور سوریه در انسجام بین المللی و بین ادیان نمونه بود، ابرازداشت: از این اتفاقاتی که برخلاف رویه گذشته در سوریه می افتد تعجب می کنم؛ دشمنان همواره آتش این اختلافات را شعله ور می کنند.


رییس کمیته حج در پارلمان روسیه از ملت و مسؤولان ایران تشکر کرد که شرایطی فراهم کردند تا بیش تر با فرهنگ آنها آشنا شوند و ادامه داد: همچنین لازم است از مهمان نوازی و استقبال مردم از حجاج روسیه قدردانی کنم؛ هرساله حدود 20 هزار نفر برای تشرف به مکه معظمه از کشور ایران اعزام می شوند.


اوماخانوف هماهنگی و ارتباط میان دو کشور را بسیار مهم دانست و گفت: این ملاقات ها موجب توسعه و تقویت روابط ایران و روسیه می شود، همچنین می تواند توسعه روابط ادیان و مذاهب نیز مؤثر باشد؛ برای ما افتخار بزرگی است که با یکی از مراجع تقلید دیدار کرده ایم.


وی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم ایران، اظهار کرد: امیدواریم پس از این انتخابات، ایران قوی تر و منسجم تر از گذشته باشد./928/پ202/ج

ارسال نظرات