۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۶۲۸۶۳

نام نویسی 483 نفر برای انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز

خبرگزاری رسا ـ فرماندار تبریز از نام نویسی 483 نفر برای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان تبریز خبر داد.
محمود چمني فرماندار تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمود چمنی، فرماندار تبریز امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران آخرین آمار ثبت نام کنندگان در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان تبریز را اعلام کرد و گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در شوراهای شهر و روستای تبریز هزار و شش نفر است که از این تعداد 483 نفر برای انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز نام نویسی کرده اند.

 

وی با بیان این‌که 941 نفر از مجموع ثبت نام کنندگان را آقایان و 65 نفر را بانوان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: از 483 ثبت نام کننده در انتخابات شورای شهر تبریز، 435 نفر را آقایان و 48 نفر را بانوان شامل می شود که برای کسب 21 کرسی شورای شهر و هشت کرسی علی البدل رقابت خواهند کرد.

 

چمنی در ادامه به تعداد ثبت نام کنندگان در شهرهای تابعه تبریز در انتخابات شوراها پرداخت و افزود: تعداد افراد ثبت نام کننده برای شوراهای اسلامی شهرهای تبریز، باسمنج، سردرود و خسروشاه در مجموع 538 نفر است که از این رقم 481 نفر را آقایان و 57 نفر را بانوان شامل می شود، در شهرهای سردرود، خسروشاه و باسمنج نیز به ترتیب 20، 18 و 17 نفر ثبت نام کرده اند.

 

فرماندار تبریز ادامه داد: مطابق قانون جدید شوراهای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهرهای باسمنج و خسروشاه پنج نفر و اعضای شورای اسلامی شهر سردرود هفت نفر خواهد بود. افزون بر این‌که انتخابات شوراهای اسلامی « روستایی » در تبریز نیز در روستاهای بخش مرکزی و خسروشاه برگزار می شود، که 351 نفر نیز در این انتخابات ثبت نامی داشته ایم.

 

وی از انجام مرحله استعلام نامزدهای انتخاباتی از مراجع چهارگانه دادگستری، نیروی انتظامی، اطلاعات و ثبت احوال خبر داد و گفت: لیست نهایی افراد دارای صلاحیت برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 13 خرداد از طریق فرمانداری ها با صدور آگهی به اطلاع مردم و داوطلبان خواهد رسید./935/پ203/ب

ارسال نظرات